Veel algengroei in aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Theoz
0-200
0-200
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:13
Locatie: Zwaagwesteinde

Veel algengroei in aquarium

Bericht door Theoz »

Goedemiddag (of wanneer dit bericht ook gelezen wordt).

Ik ben vorig jaar verhuisd en krijg mijn aquarium niet meer alg vrij. Een week na waterverversing heb ik zoveel alg in mijn aquarium, dat ik bijna ontmoedigd wordt om het aquarium schoon te maken.

Ik heb zelfs al enkele malen overwogen om het aquarium weg te doen (gelukkig tot op heden iedere keer weer voldoende motivatie gevonden om het niet te doen).

Als ik mijn water meet, zijn alle waarden goed. Het water uit de kraan heeft de zelfde waardes als het water in het vorige huis. De enige waarde die significant afwijkt, is Fe (ijzer). Als ik ijzer meet, is het altijd tegen het uiterste meetresultaat. Kan mijn algenexplosie aan deze afwijking liggen. Zo ja, wat kan ik hieraan doen?

ohja, het is een meter aquarium, met ca. 15 kleine tetra's en een hand vol otocinclus. Ik zou graag het bestand verder uitbreiden zodat ik weer plezier in de hobby ga beleven, maar op dit moment durf ik dat niet aan.

Groeten,

Theoz

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Veel algengroei in aquarium

Bericht door amber98 »

Heb je foto’s van het aquarium en de algen? Elke algensoort heeft zijn eigen oorzaak. Geef je plantenvoeding? Hoe lang staat het licht aan? Op welke plaats staat het aquarium? Lichte muren in de omgeving van het aquarium? Achterwand of poster die licht blokkeert?

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”