Honinggoerami & Platy ziek

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Honinggoerami & Platy ziek

Bericht door Koen07 »

Mijn platy en honinggoerami zijn beide ziek, mijn platy heb ik net 1x half zien leunen op een blaadje, hij heeft een rode mond (had hij al wel eerder maar toen leek hij verder gezond) en nu is die rode mond erger geworden. Ook zien zijn schubben er niet goed uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De honinggoerami ligt op de bladeren en grond, net ook tegen de filter aan. Aan haar uiterlijk valt niks te zien. Ik dacht dat ze misschien te weinig gegeten had en niet zoveel energie had/niet sterk genoeg was. Ze zwemt steeds nog wel een klein stukje en eet ook iets. Als ze zwemt zwemt ze normaal, niet schuin ofzo.

Ik ga morgen me water laten testen, en eventueel een medicijn halen voor de Platy. Ik dacht aan Esha 2000, maar moet dat in een apart aqaurium?

Ps: De platy is wel redelijk oud.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Honinggoerami & Platy ziek

Bericht door amber98 »

Esha2000 gaat niet helpen, dit middel is zo oud dat vrijwel alles resistent is ertegen. Ik denk dat het een bacteriële infectie is, zeker aangezien het rood is (al passen de symptomen bij meerdere ziektes) ik zou Colombo bactyfec gebruiken of Sera baktopur. Hele bak behandelen volgens gebruiksaanwijzing. Alle vissen kunnen besmet zijn. Bereid je erop voor dat je waarschijnlijk de zieke vissen er niet mee gaat redden, maar enkel voorkomt dat de rest er ziek van gaat worden. De platy is al ver aan zijn einde, het zou een wonder zijn als ie nog opknapt.

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”