Mijn vis is ziek ; Hij beweegt niet meer en zit op de kop en hevig ademen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
timdoootje
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2022 13:40

Mijn vis is ziek ; Hij beweegt niet meer en zit op de kop en hevig ademen

Bericht door timdoootje »

Mijn vis is al een paar dagen ziek terwijl de andere vissen het nog happy zijn.

Symptomen zijn dat hij helemaal niet meer beweegt, Op de kop staat en daarnaast niet eet of probeert te leven.

Wat ik al heb geprobeerd? Aparte bak met warm water kuur en rust geven. Ook gekeken voor witte puntjes of andere infecties die hij dusdanig niet heeft.

Misschien kan iemand mij helpen is voor mij vervelend om zon visje te zien strugglen en zou graag iets willen proberen om hem te redden.

Met vriendelijke groet,
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn vis is ziek ; Hij beweegt niet meer en zit op de kop en hevig ademen

Bericht door amber98 »

Klinkt als zwemblaasproblemen. Heb je al geprobeerd de vis op laag water te zetten? Soms herstellen ze de zwem blaas dan vanzelf. Heb je foto’s en meer informatie? (Soort vis, grote van de bak, hoevaak/veel water wisselen, hoelang staat het aquarium en hoelang heb je de vis bijv)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
timdoootje
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2022 13:40

Re: Mijn vis is ziek ; Hij beweegt niet meer en zit op de kop en hevig ademen

Bericht door timdoootje »

Hoi Amber.

Ik heb de vis al eerder op laag water met vers water en continu water ververst met gedeeltelijk aquariumwater en kraanwater voor ongeveer 12 uur. Dit had niet geholpen.

Hij is al wel volwassen maar nog redelijk jong. Misschien 6 maanden oud.

Hij is nu al heel zwak vergeleken met vorige week. Verbaast me hoe lang deze arme vis het volhoud. Ik denk elke keer dat hij het vol blijft houden omdat ik hem elke keer probeer te helpen.

Hij eet nogsteeds niet en kan ook nog niet zwemmen. Zijn staart begint een andere kleur te krijgen.

Nog een laatste redmiddel of tips voor eventueel ooit nog een ander geval?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn vis is ziek ; Hij beweegt niet meer en zit op de kop en hevig ademen

Bericht door amber98 »

Vervelend dat laag water niet heeft geholpen. Zonder meer info kan ik helaas niet verder helpen. Wat is het voor vis; goudvis, gup, tetra? Hoe groot is het aquarium en hoevaak/hoeveel wissel je water. Foto van hoe de vis er nu ziet?

Als de vis al zo lang slecht gaat zonder verbetering, zou ik ervoor kiezen een einde te maken aan het lijden. Alsnog hebben we bovenstaande gegevens nodig om te kijken wat het probleem is en of dit te voorkomen is in de toekomst.

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”