Ramshoornslak

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Ramshoornslak

Bericht door PaiNapple »

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe plant voor mijn aquarium gekocht, en zag diezelfde dag dat er met deze plant een paar ramshoornslakken waren meegekomen. Ik was hier wel blij mee, maar de slakken hebben babies gekregen en nu heb ik er een stuk of 30 in een 60l en heb al weer eitjes gezien. Ik las op internet dat ramshoornslakken levende planten opeten maar ik maak me toch ongerust. En daarnaast heb ik nog wat algeneters in mijn aquarium, zou de ramshoornslak hiervoor “concurrentie” kunnen zijn? Kortom, moet ik iets doen aan deze slakken?

Gebruikersavatar

Neil
200-400
200-400
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:16
Locatie: Zeeland

Re: Ramshoornslak

Bericht door Neil »

Hoi, ja je zal er op een gegeven moment wat met de slakken moeten doen. Zeker als er nog voer en andere verteerbare materiaal blijft liggen op de bodem.
Zelf heb ik ook nogal wat slakken, maar mijn algeneter lust ook heel graag voer wat op de bodem valt.
Slakken hevel ik af bijvoorbeeld tijdens waterwissel.
Mijn ervaring is dat als er eenmaal slakken in je bak zijn dan kom je er niet zomaar er vanaf.
Een blaadje sla wat overgoten is met heet water, zakt naar de bodem en wordt door de algeneters gegeten. Stukje komkommer en paprika wat op de bodem komt wordt ook gegeten.
Dus actief de slakken in toom houden.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2015
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Ramshoornslak

Bericht door Muppet1987 »


Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Ramshoornslak

Bericht door PaiNapple »

Ik zal het proberen, bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”