Ziekte Black Molly(s) onduidelijk..

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
BobbyFaith
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2020 15:51

Ziekte Black Molly(s) onduidelijk..

Bericht door BobbyFaith »

Goedemiddag allen,

Recent (ruim maand) begonnen met een klein aquarium (30L/ruim 27 graden). Begonnen met 6 vissen (2 guppen, mannen/1 algenetertje/3 black Molly's, 1 man 2 vrouwen). 1 gup heeft helaas de geest gegeven, waarschijnlijk doordat hij continu in ''show-off'' was met het andere gup mannetje.
Het viel mij de afgelopen week al op dat de vrouwtjes Molly's flinke buikjes hadden, ik dacht aan zwanger wat een optie is aangezien er een mannetje aanwezig is. Nu is sinds gister er bij een vrouwtje witte vlekken aan beide zijden van het lichaam ontstaan. Ontlasting van dit vrouwtje is ook wat licht van kleur. Ze heeft sinds vandaag ook de neiging vlak naast het verwarmingselement verticaal te gaan hangen(kou kleum?)
Online een en ander op gezocht, en het is geen witte stip aangezien ze echt vlekken heeft. Nu las ik ook over schimmel en dat klinkt redelijk aannemelijk en heb ik hiervoor Tetra Medica Hexa Ex besteld, nog niet gebruikt. Dus geen idee nog of het werkt.
Bijgevoegd ook enkele voor zover het lukte heldere foto's van de dames.
Graag jullie advies en ideeën als dit kan!

Groeten, Bobby

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ziekte Black Molly(s) onduidelijk..

Bericht door amber98 »

Ziet er inderdaad uit als schimmel, wat heel normaal is bij black Molly’s, deze waarderen enigzins een zout toevoeging aan het water. 30L is eigenlijk te weinig voor vissen, hou goed je waterwaardes in de gaten als je ook nog eens jongen krijgt ..

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”