Medicatie quarantaine periode

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Vietje
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2020 09:43

Medicatie quarantaine periode

Bericht door Vietje »

Beste allemaal,

Ik vroeg mij af hoe jullie met quarantaine periodes voor nieuwe vissen omgaan en of jullie daar preventieve medicatie voor gebruiken (zo ja welke)
Op youtube zag ik een filmpje van aquarium co op waarin hij zweert bij de combinatie van 3 middelen. Dit is alleen (zo ver ik weet) niet in Nederland verkrijgbaar. Vandaar mijn vraag hoe jullie dit aanpakken.

Groetjes


Afbeelding

Gebruikersavatar

rene78chevy
0-200
0-200
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 feb 2020 11:32

Re: Medicatie quarantaine periode

Bericht door rene78chevy »

je zou er iets van fish guard in kunnen doen , dat is meestal plantaardig spul wat de weerstand van vissen zou versterken en wat tegen sommige ziekten en parasieten zou helpen , maar echt medicijnen zou ik niet doen tenzij de vissen natuurlijk ziek zijn , maar niet preventief doen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Vietje
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2020 09:43

Re: Medicatie quarantaine periode

Bericht door Vietje »

Dat ziet er inderdaad handig uit.
Had nog een beetje verder gegoogeld en zag staan dat mensen ook Tetra Vital en Voogle Easy Life gebruiken. Hebben beetje dezelfde functie. Iemand daar ervaring mee?

Gebruikersavatar

riny
0-200
0-200
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mar 2014 19:18
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Medicatie quarantaine periode

Bericht door riny »

Ik vind dat je medicatie niet preventief moet geven. Je neemt zelf ook niet preventief medicatie toch?

Quarantaine doe ik ook eigenlijk nooit. Niet bij het plaatsen van nieuwe vissen. En gelukkig heb ik nog nooit zieke vissen gehad die in quarantaine moesten.

Gelukkig zijn gezonde vissen best bestand tegen een paar ziektekiemen en hebben (net zoals gezonde mensen) voldoende weerstand en kunnen best tegen een stootje. Wij gaan ook niet in quarantaine als we verhuizen ;-) en dus mijn nieuwe vissen ook niet.

Andere middelen (vitamine's weerstandversterkers etc) gebruik ik ook al niet. Eigenlijk met dezelfde reden als medicatie.
Geduld is een schone zaak... en rust een must....

Gebruikersavatar

rene78chevy
0-200
0-200
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 feb 2020 11:32

Re: Medicatie quarantaine periode

Bericht door rene78chevy »

i am with rini :-) :-) doe ook nooit wat in quarantaine , zou ook niet weten waarom , als de vissen er goed en gezond uit zien dan moet je maar aan nemen dat ze dat ook zijn , wat ik wel doe is zo min mogelijk van het water waar ze in zaten in mijn eigen bak gooien

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Vietje
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2020 09:43

Re: Medicatie quarantaine periode

Bericht door Vietje »

Oke duidelijk. Dank!

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”