Schimmel?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Schimmel?

Bericht door RFrerejean »

Hallo,

Ik ben net nieuw hier en zoals ik al schreef in mijn voorstelbericht ben ik vandaag een van mn vuurtetra's verloren. Hebben jullie enig idee waar aan de tetra is overleden? Een aantal weken (misschien wel maanden) geleden ontdekte ik dat zijn staart (niet de vin) plotseling wit was. Ik heb heel internet afgezocht, maar kon alleen artikelen vinden over vinrot en witte stip, wat ik er niet op vond lijken. Een tijd lang heb ik afgewacht en geen enkele andere tertra kreeg dezelfde verschijnselen en de tetra zelf bleef gewoon normaal doen. De tetra heeft dan ook nog ontzettend lang geleefd (voor een zieke), maar vandaag vond ik hem dan toch dood onderin mijn aquarium.

Heeft iemand enig idee wat er mis was? En denken jullie dat de kans groot is dat een van de andere tetra's het ook krijgt?

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, Roanne

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Schimmel?

Bericht door amber98 »

Ziet eruit als buikwaterzucht, waar helaas niks tegen te doen is

Gebruikersavatar

rene78chevy
0-200
0-200
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 feb 2020 11:32

Re: Schimmel?

Bericht door rene78chevy »

ja , dat denk ik ook , er schijnt wel wat tegen te doen te zijn maar dat is geloof ik heel moeilijk , goed op je andere vissen letten , zodra je er een ziet die ook maar een beetje ziek wordt direct er uit halen , het is zo besmettelijk als de pest , heb een school torpedobarbelen gehad die in een razend tempo allemaal dood gingen , de nadere vissen in de bak hadden nergens last van

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Schimmel?

Bericht door RFrerejean »

Bedankt voor jullie reacties. Zijn er bepaalde symptomen waar ik goed op moet letten? En is afzondering een symptoom? Want sinds kort heb ik een tetra die zich bijna voordurend afzonderd en in tegen stelling tot de groep heel laag bij de grond blijft zwemmen.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Schimmel?

Bericht door amber98 »

Afzonderen is wel een teken dat er iets aan de hand is ja. Buikwaterzucht herken je aan de uitstaande schubben.

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”