Verschillende probleempjes en ziektes

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nynke
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jul 2018 16:46

Verschillende probleempjes en ziektes

Bericht door Nynke »

Ik heb op het moment meerdere probleempjes in het aquarium en ik zou graag jullie input willen.

Als eerste: een roodneuszalm met een grote witte stip in de huid die steeds duidelijker zichtbaar word. Dit is voor zover ik kan zien de vis met dit probleem, het lijkt wel een soort parasiet te zijn. Iemand had het over witte stip in de huid, maar na een paar dagen is het zo ver dat ik echt kan zien dat er iets vanuit de huid tussen de schubben door komt steken. Het is echt net een puist ter grootte van een schub die van binnenuit zichzelf naar boven werkt.

Verder heb ik ineens een corydoras waarvan de uiteinden van de staartvin weg zijn. Er is geen witte aanslag te zien, of rafelige randen.

Een aantal vissen schuren ineens over de bodem van het aquarium, of springen ineens spastisch door de bak. Maar mijn ammonia en nitriet staan op 0. Nitraat is ook laag.

De vissen hebben eigenlijk allemaal gewone, open vinnen (niet samengeknepen oid), goede eetlust en doen redelijk normaal. Maar waar deze gekke ziektes nu vandaan komen???

Wat ik tot nog toe gedaan heb is een kuur Esha 2000 en Exit (5 dagen) en vandaag heb ik ook Sera Mycopur gedaan (schimmelinfecties en kiew-en huidwormen). Wat kan ik nog meer doen? Of nog beter: heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nynke
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jul 2018 16:46

Re: Verschillende probleempjes en ziektes

Bericht door Nynke »

Oh ja, waterwissel heb ik gisteren ook gedaan, 40%. Heeft geen effect gehad, bijna direct daarna schuurden de vissen alweer. Vandaag heb ik ook nog Toxivec toegevoegd en Nitrivec.

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”