Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yzoltan
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:49
Locatie: Almere

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door Yzoltan »

Erg aardig, die tips over een zelfgemaakte vijver maar.....ik zie dat niet zitten in die keiharde grond nu in mijn tuin.
Bovendien ben ik 65+ nu. Niet dat dat veel uitmaakt, maar tóch, dit is toch wel krachtsinspanning.
Heb nu een hovenier gevraagd hoeveel het kost om de kleinst mogelijke vijver te maken in mijn tuin, ik wacht zijn reactie af.
Vis is dan weer 'up' en dan weer 'down'. Zal toch wel aan het weer liggen vrees ik hoor.
Hij eet wél weer gelukkig! :vis:

Gebruikersavatar

Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door Loraine »

Mede daarom kwam ik met de tip om een frame-zwembad op te zetten, die hoef je niet in te graven. ;)
Maar ik snap het wel hoor, hoop dat je eruit komt met de hovenier. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yzoltan
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:49
Locatie: Almere

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door Yzoltan »

Loraine schreef: 27 jul 2018 11:25 Mede daarom kwam ik met de tip om een frame-zwembad op te zetten, die hoef je niet in te graven. ;)
Maar ik snap het wel hoor, hoop dat je eruit komt met de hovenier. :)
Hovenier vindt dit een te klein klusje waarschijnlijk....(had 'Casius.nl') benaderd, die zou een hovenier voor me vinden (haha)
Hij zei dat er geen was, en dat het ook niet op korte termijn zou gaan lukken, dus m.a.w.:zoek het zelf maar even uit.
Met Klusseniers hetzelfde probleem ondervonden ; zodra je niet aangeeft je héle tuin te willen veranderen , of de héle badkamer, komen ze gewoon NIET. Ze ketsen kleinere klussen gewoon áf.
Dus nu ververs ik gewoon maar om de dag het water.
VIssen houden het op die manier wél uit voorlopig zie ik, liggen ook niet mer op de bodem gelukkig. :D

Gebruikersavatar

Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door Loraine »

Is het anders een idee om op bijv op facebook een oproep te doen?
Aangeven wat je wilt, zorgen dat de benodigdheden aanwezig zijn en een vergoeding klaarleggen, vaak willen mensen dan best een vijver afgraven voor je. ;)
Mocht je geen facebook hebben kun je uiteraard ook kijken of er in je familie/vrienden/kennissen kring mensen zijn die dit klusje willen klaren of wellicht weten zij wel iemand die het kan doen voor je.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door amber98 »

Wellicht een vijverwinkel of aquariumzaak met vijverafdeling benaderen? Deze doen soms ook vijvers aanleggen en gaan naar mijn weten echt niet lastig doen over een wat kleinere maat vijver.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yzoltan
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:49
Locatie: Almere

Re: Grote goudvis ligt op de bodem van de bak sinds de hitte

Bericht door Yzoltan »

amber98 schreef: 04 aug 2018 13:45 Wellicht een vijverwinkel of aquariumzaak met vijverafdeling benaderen? Deze doen soms ook vijvers aanleggen en gaan naar mijn weten echt niet lastig doen over een wat kleinere maat vijver.
Thanks for the tip, Amber en Lorraine.
Ik zal 's googlen naar een aquariumzaak hier in Almere (weet er wel 1)
Kijken wat die zegt.
:vis:

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”