Wormpjes

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Simone_V
0-200
0-200
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 dec 2013 23:24
Locatie: wormer

Wormpjes

Bericht door Simone_V »

Nieuwe planten gehaald en deze goed afgespoeld etc.. Nu zie ik rare wormpjes tussen de wortels zitten. Weet iemand wat dit is? Planaria of iets anders? En wat kan ik het beste gebruiken om deze wormpjes evt te bestrijden? Ik heb anatoma helena slakken en vuurgarnalen in mijn bak zitten, naast wat corydoras pleatus. Ik heb hier nog tremazol ligging, zou dit helpen?
Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Simone_V
0-200
0-200
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 dec 2013 23:24
Locatie: wormer

Re: Wormpjes

Bericht door Simone_V »

Heb ondertussen de wormpjes eruit gehaald en de planten nogmaals gespoeld. Nu las ik alleen iets over dat je planten bij garnalen eigenlijk 4 dagen in een emmer moet zetten. Ik heb het glaswol enkel verwijderd en de planten afgespoeld. Moet ik nu de planten uit mijn aquarium halen, in emmer zetten, water af en toe verversen en bij mijn aquarium voor de zekerheid een waterwissel doen??

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Wormpjes

Bericht door amber98 »

Wat het precies zijn weet ik niet helaas. Het is nogal moeilijk te zien. Nieuwe planten kunnem behandeld zijn met slakken wat dus schadelijk is voor je slakken en voor garnalen. Water verversen is aan te raden, maar de planten eruit halen heeft nu niet veel meerwaarde meer. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”