Hail Hydra tijdens opstart

Hoe zal ik Hydra bestrijden

Peiling eindigde op 23 jan 2016 18:20

chemicaliën
1
10%
goerami's nemen
2
20%
met de hand verwijderen
1
10%
contact opnemen met S.H.I.E.L.D. ;)
6
60%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: Hail Hydra tijdens opstart

Bericht door Elwin »

Onderstaande ff gegoogled:

Verwijderen:

Als je eenmaal hydra in je bak hebt, zijn er een paar methoden om ze kwijt te raken.

•Handmatig verwijderen is erg lastig. Ze kunnen namelijk vrij lang zijn, maar zich ook intrekken tot zeer kleine knopjes. Bovendien zal je ze nooit allemaal vinden. Hydra kunnen ook volledig regenereren uit een klein stukje van een beschadigd dier. Pas dus op dat je de dieren niet beschadigd bij mechanische verwijdering (bijvoorbeeld met een schuurspons). Als je ze wegzuigt met een hevel (zowel hele dieren als de stukjes), zou de mechanische verwijdering mogelijk effectief kunnen zijn.


•Hydra’s hebben een aantal vijanden. Sommige slakken (bijvoorbeeld de grote poelslak) eten hydra, evenals sommige vissen (stekelbaarsjes).


•Haal het voer weg, door bijvoorbeeld watervlooien uit de bak te vangen en te stoppen met voeren (zeker geen stofvoer en levend voer meer).


•Hydra gaan dood boven 42°C. Verwarmen van de bak tot boven deze temperatuur zal dus afdoende zijn (Weense methode). Denk dan wel aan de vissen, garnalen, kreeften, slakken, etc. Die gaan ook dood bij die temperaturen.


•Voeg vissen toe die de hydra’s eten. Molly’s, zwaarddragers, platy’s en labyrintvissen (goerami’s) zijn geschikt.


•De grote poelslak en mogelijk appelslakken eten ook de hydra.


•Flubendazol (flubenol 5% = 2 gram per 100 liter water) is zeer effectief. Nadelen zijn dat het ook alle slakken doodt, slecht oplost en lang in de bodem actief kan blijven.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Hail Hydra tijdens opstart

Bericht door ijsselmeer »

Elwin ,
Hartelijk dank voor de info geweldig daar heb ik wat aan .

In 1965 was ik nog volop lerende en dus geen tijd voor fictie begrijp je wel aqua en moest mij richten op de techniek waar ik interesse waar ik later meer aan had dan die fictiezooi en zeer weinig op de tv was ,en daar bij komt nog eens dat ik geen interesse heb in de gedachtegang van iemand die zijn fantasie de vrije loop laat want daar koop ik niet voor, mijn fantasie ligt ergens anders die dan wel eens in uitvoer kan brengen en of dit met leeftijd te maken heb denk ik niet wel met interesse in andere dingen dan fictie .

En Linda bedankt voor je uiteenzetting .
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Grimfilth
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:01
Locatie: Drachten

Re: Hail Hydra tijdens opstart

Bericht door Grimfilth »

Ik heb een paar dagen voeren overgeslagen, en ik denk dat een slak (anatome helena/torenslak) hem hem heeft opgegeten. Daarnaast heb ik een stel nieuwe bewoners genomen waarvan ik vermoed dat ze dit ook wel lusten, 5 badis badis bengalis.

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Hail Hydra tijdens opstart

Bericht door Tim »

Grimfilth schreef:Ik heb een paar dagen voeren overgeslagen, en ik denk dat een slak (anatome helena/torenslak) hem hem heeft opgegeten. Daarnaast heb ik een stel nieuwe bewoners genomen waarvan ik vermoed dat ze dit ook wel lusten, 5 badis badis bengalis.

leuk! dario dario's oftewel bengaals vuurtje wil eik ook graag een keer hebben! weet niet of deze visjes ook hydra eten
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”