Bruin & blauw alg

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Anagorn
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 okt 2015 13:51

Re: Bruin & blauw alg

Bericht door Anagorn »

Dat is waar, maar ik dacht dat ik extra nitraat moest toevoegen. Dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Ik gebruik overigens de EI van Gilles (All-in-one oplossing)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bruin & blauw alg

Bericht door stylz »

Ken de samenstelling van Gilles zijn all in one niet :) maar ga er maar vanuit dat er nitraat in zit :)

hoe hij de macro's in een oplossing krijgt weet ik ook niet :Innocent: en gaat hij vast niet vertellen :D
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bruin & blauw alg

Bericht door amber98 »

Nitraat zit er sowieso in, staat bij de beschrijving.
Inderdaad zal hij niemand gaan vertellen hoe hij alles maakt haha :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Anagorn
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 okt 2015 13:51

Re: Bruin & blauw alg

Bericht door Anagorn »

We zijn weer even een tijdje verder en heb zojuist mijn nitraat waarde gemeten. Dit zit tussen de 25/50 mg/l, ik twijfelde bij het aflezen.
Dus in ieder geval geen tekorten daarin. Ga nu denk ik dan maar toch een blackout proberen, of zijn er nog andere tips die ik nog kan toepassen? Anders hoor ik dat graag!

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bruin & blauw alg

Bericht door stylz »

Anagorn schreef:We zijn weer even een tijdje verder en heb zojuist mijn nitraat waarde gemeten. Dit zit tussen de 25/50 mg/l, ik twijfelde bij het aflezen.
Dus in ieder geval geen tekorten daarin. Ga nu denk ik dan maar toch een blackout proberen, of zijn er nog andere tips die ik nog kan toepassen? Anders hoor ik dat graag!
Is een mooie nitraat waarde, waar je vaak tegen aan loopt is dat ook al maak je de omstandigheden later optimaal, dan ligt het evenwicht al naar de blauwalg (of andere alg) dan wil het biologische systeem dus niet meer van zelf terug.
Het is vaak een kwestie van chemische oorlogsvoering en dat soort zaken.
een steuntje in de rug van een black out of bv blue exit kan dan goed helpen, de normale balans terug te vinden, werkt alleen maar als de andere waardes wel goed zijn, anders komt je alg terug.
eerst zo veel mogelijk alg verwijderen, liefst goed beluchten tijdens een black out, want je water krijgt een klap van de dood gaande alg.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Algen”