Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door Linda »


Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door Tim »

Hey Linda,
super goede link en gilles toppie uitgewerkt allemaal!! :duim:
ik wil binnen kort wat dingetjes bestellen op je site, ziet er goed uit !
zeer goede tips voor baard alg, komt vast een keer van pas ;) :mrgreen:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Vinanda
200-400
200-400
Berichten: 205
Lid geworden op: 05 sep 2015 21:43

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door Vinanda »

handig artikel met fijne tips, thanks voor het delen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door Linda »

:duim: YW!

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door stefan99 »

Ik vind al die artikels van Gilles wel interessant op zijn blog :mrgreen:
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door stylz »

Ben blij dat hij een dergelijk blog schrijft :) het helpt mensen toch weer verder, uiteindelijk gaat het om voorlichting.

er is nog veel onbegrip over het toedienen van voedings stoffen, CO2,licht enz enz, veel oude ideeen noem maar op.

ook veel koudwater vrees bij mensen, oh CO2 is eng en wat nu als ik te veel sporen elementen doseer.

echt hou je aan de 50% wissels met EI en al doseer je 10 x te veel er gebeurt niets, alleen gaan je planten goed groeien en heb je geen alg.
net als Gilles doseer ik ook over om vooral maar geen tekorten te krijgen, algen ontstaan uit te korten niet uit overschotten.
hoelang hebben we fosfaat niet op nul willen houden, fosfaat killers er in en jeeee toch alg ???, ja dan moet je je lampen maar eens vervangen komt er dan altijd wel weer.
Met lampen vervangen maak je je probleem groter, meer licht is meer te kort is meer alg.

Nu heeft Gilles dit niet uitgevonden en ik ook niet :) veel van wat Gilles schrijft en ik hier ook steeds probeer uit te dragen komt van Tom Barr, wie het engels een beetje machtig is http://www.barrreport.com/

Niet om Gilles af te vallen, wat hij doet voor het nederlandse taalgebied is geweldig :duim: :duim: :duim:

Maar zonder de vader van de EI was ik nu niet in staat om mijn aquarium te houden zoals ik het nu doe.
Net als Gilles heb ik vele jaren met algen getobt, daarom weet je er ook zo veel van :) ook ik heb op het punt gestaan er mee te stoppen.

de reden was achteraf simpel, vroeger hadden we echt slechte verlichting, voordeel daarvan was dat er minder snel te korten ontstonden, dus meer aquaria deden het net nog.
CO2 was vaak niet nodig onder de slechte T8's die we toen hadden vaak zonder reflectoren.
Met de komst van T5 en nog later LED kwam er meer kwalitatief goed licht dus meer te korten dus meer aquaria met alg.
Ik ben echt super blij dat ik op een van mn omzwervingen op het barr report kwam, dat heeft mijn hobby gered.
Gilles doet nu voor het nederlands taal gebied het zelfde, ook ik probeer op mijn manier te helpen om mensen het plezier in de hobby terug te geven.

Een algen vrij aquarium kan :lol: :lol: :lol: :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Gilles' tips om baardalg te bestrijden!

Bericht door stefan99 »

stylz schreef:Ben blij dat hij een dergelijk blog schrijft :) het helpt mensen toch weer verder, uiteindelijk gaat het om voorlichting.

er is nog veel onbegrip over het toedienen van voedings stoffen, CO2,licht enz enz, veel oude ideeen noem maar op.

ook veel koudwater vrees bij mensen, oh CO2 is eng en wat nu als ik te veel sporen elementen doseer.

echt hou je aan de 50% wissels met EI en al doseer je 10 x te veel er gebeurt niets, alleen gaan je planten goed groeien en heb je geen alg.
net als Gilles doseer ik ook over om vooral maar geen tekorten te krijgen, algen ontstaan uit te korten niet uit overschotten.
hoelang hebben we fosfaat niet op nul willen houden, fosfaat killers er in en jeeee toch alg ???, ja dan moet je je lampen maar eens vervangen komt er dan altijd wel weer.
Met lampen vervangen maak je je probleem groter, meer licht is meer te kort is meer alg.

Nu heeft Gilles dit niet uitgevonden en ik ook niet :) veel van wat Gilles schrijft en ik hier ook steeds probeer uit te dragen komt van Tom Barr, wie het engels een beetje machtig is http://www.barrreport.com/

Niet om Gilles af te vallen, wat hij doet voor het nederlandse taalgebied is geweldig :duim: :duim: :duim:

Maar zonder de vader van de EI was ik nu niet in staat om mijn aquarium te houden zoals ik het nu doe.
Net als Gilles heb ik vele jaren met algen getobt, daarom weet je er ook zo veel van :) ook ik heb op het punt gestaan er mee te stoppen.

de reden was achteraf simpel, vroeger hadden we echt slechte verlichting, voordeel daarvan was dat er minder snel te korten ontstonden, dus meer aquaria deden het net nog.
CO2 was vaak niet nodig onder de slechte T8's die we toen hadden vaak zonder reflectoren.
Met de komst van T5 en nog later LED kwam er meer kwalitatief goed licht dus meer te korten dus meer aquaria met alg.
Ik ben echt super blij dat ik op een van mn omzwervingen op het barr report kwam, dat heeft mijn hobby gered.
Gilles doet nu voor het nederlands taal gebied het zelfde, ook ik probeer op mijn manier te helpen om mensen het plezier in de hobby terug te geven.

Een algen vrij aquarium kan :lol: :lol: :lol: :lol:
Amen :buiging:


Vaak wordt gezegd dat een expert ook geen speciaal ontwikkeld orgaan oid heeft, maar zoveel fouten heeft gemaakt zodat hij/zij zichzelf kan perfectioneren.

Vind het ook TOP :duim: van Gilles dat hij je persoonlijk helpt. Ook toen hij een website aan het bouwen was
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Plaats reactie

Terug naar “Algen”