Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:21
Locatie: Limburg

Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door AndroiDer »

Hallo allen,

Ik heb nu een weekje Diamant Goerami's en ik vind het erg mooie vissen. Ook vind ik het erg interessant om deze vissen te observeren. Ze hebben een aparte manier van voort bewegen en hoe de groep samen hangend blijft. Ik heb echter wel iets wat me opvalt, ze zijn erg dominant naar andere vissen, als er gevoerd wordt en de kardinaal tetra's doen een poging een vlokje op te vangen dan stuiven de Goerami's eropaf. Ze doen niks maar door hun grootte schrikken de Kardinalen en gaan dan weg. Ik zie bij voeren ook dat de Goerami's snel alles proberen op te eten en daarom de volgende vraag. Krijgen omdat deze Goerami's zo aanwezig zijn de andere vissen wel genoeg binnen, ik weet misschien maak ik me te snel zorgen en is dit de natuur en krijgen de Kardinalen etc gewoon hun hoeveelheid binnen maar zo als ik erna kijk lijkt het wel of de rest een beetje door de Goerami's naar de achtergrond worden gedrukt en de Goerami's alles toe eigenen qua eten. Qua zwemmen en verdeling is het goed., ze zwemmen lekker door elkaar en is niks aan de hand maar met voeren zijn de Goerami's zo op de voorgrond. Is er niks aan de hand en is dit normaal en krijgen de Tetra's echter genoeg binnen of moet ik wat doen om dit beter te krijgen verdeeld. Het gebeurd zowel bij vlokken voeren en of muggen larven. Of maak ik me "druk" voor niks en is dit gewoon de rang in de bak eerst de grootte en dan de kleintjes.

De algeneters daar tegen smikkelen vrolijk verder en laten zich niet weg drukken, als een Goerami dit probeert zie ik sneller een Goerami wegstuiven dan een algeneter, grappig te zien dit...

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door Rita M »

Heee dat herken ik helemaal niet maar ik denk dat dat komt doordat mijn diamantjes met grote maanvissen zitten en zodoende wat voorzichtig blijven. L nummers/ ancistrus' zijn onverstoorbaar en laten zich niet snel verjagen van iets te eten.

ja, krijgen de tetra's genoeg binnen? Ik denk het wel eerlijk gezegd, het zijn maar kleine vissen die al snel genoeg hebben. Je gaat vanzelf wel zien of ze mager gaan worden mocht het toch fout zijn dan kun je iets meer gericht gaan voeren.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:21
Locatie: Limburg

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door AndroiDer »

Jaa is puur met voeren, zo door de dag niks aan de hand ze zwemmen gewoon bij elkaar door elkaar en merk je zo niks. Maar als ik voer dan zijn de Goerami's erg op de voorgrond je ziet dat de Goerami's snel het voer weg pikken op de oppervlakte en het voer heeft nog geen eens tijd naar de bodem te dwarrelen. En als het voer door de bak drijft (ook onder) en het Kardinaaltje gaat erop af zie je de Goerami snel erheen zwemmen als een pijl hij doet dan niet maar natuurlijk schrikt de kardinaal het af als z'n groter beest op hem afkomt.... Denk wel dat de Kardinalen op hun eigen manier wel wat weg pikken maar ziet zo zielig uit hahaha.

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door Rickpad »

Voer je wel genoeg? Het zou ook een tekort aan voeding kunnen betekenen.

Je zou als oplossing het voer in plaats van op 1 plek te gooien het over de gehele bak kunnen verspreiden. De gourami's kunnen niet overal tegelijk voer weg eten ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:21
Locatie: Limburg

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door AndroiDer »

Dit doen ze al vanaf dag 1 dus ook toen ze vers van de winkel waren. Ik denk dat ik zeker genoeg voeren doe, enne ik voer niet op 1 plek ik verspreid het al altijd. Ik voer zodat het binnen 2 minuten weg is gegeten. Tenminste mij is verteld dat als ik te veel voer (langer als 2 minuten het eten zichtbaar is) dat dit niet goed is en als het binnen 2 minuten weg is dat t goed is. Ik ben bang als ik meer voer dat dit achterblijft en rotten gaat. Maakt niet uit hoeveel ik doe ze blijven zigzaggen

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door Rita M »

Dan zou ik snel het dubbele gaan voeren want als binnen 2 minuten alles weg is hebben de kleinere en langzamere soorten inderdaad geen tijd om aan hun voedsel te komen. Die kleintjes zijn toch voorzichtiger en pikken vaak weg wat in de plantjes is terecht gekomen en de bodem bewoners moeten ook voldoende hebben om nog weg te kunnen "grazen"

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:21
Locatie: Limburg

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door AndroiDer »

Duidelijk, gaan we eens proberen.
Jah mij was dit geadviseerd toen ik de hoeveelheid vroeg te voeren. Mij zeiden ze teveel voer is schadelijker dan te weinig voer ik kon beter voeren en als het binnen 2 minuten weg was was t goed. Duurde het langer deed ik teveel voeren. Maar goed we gaan eens meer voederen kijken of dit inderdaad het probleem oplossen. Denk dan ook dat de Goerami's dan niet de tijd en snelheid hebben alles snel snel weg te eten hahahahaha.

Zijn wel GE-WEL-DIGE vissen, echt geen seconde spijt van deze pracht vissen!

AndroiDer.

Gebruikersavatar

loes1963
200-400
200-400
Berichten: 295
Lid geworden op: 28 jul 2013 12:51
Locatie: Vlissingen

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door loes1963 »

Dit gedrag herken ik ook niet, ik weet niet beter dat het rustige vissen zijn.Het mannetje kan wel af en toe wat druk zijn, vanwege de vrouwtjes, maar verder zijn het rustige vissen hoor!
Mea culpa

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:21
Locatie: Limburg

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door AndroiDer »

Ik ga het eens aankijken als ze meer voer krijgen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze bij de winkel kregen en of hoevaak en misschien hebben ze daar te weinig gehad en hebben ze nu zoiets van hebben hebben hebben.
Zal in de toekomst wel aantrekken als ze een vast ritme krijgen qua voer (voer altijd om de zelfde tijd)

Gebruikersavatar

loes1963
200-400
200-400
Berichten: 295
Lid geworden op: 28 jul 2013 12:51
Locatie: Vlissingen

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door loes1963 »

AndroiDer schreef:Ik ga het eens aankijken als ze meer voer krijgen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze bij de winkel kregen en of hoevaak en misschien hebben ze daar te weinig gehad en hebben ze nu zoiets van hebben hebben hebben.
Zal in de toekomst wel aantrekken als ze een vast ritme krijgen qua voer (voer altijd om de zelfde tijd)
Ja komt vast wel goed hoor! Succes.
Mea culpa

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Diamant Goerami's Erg dominant naar andere soorten??

Bericht door Rita M »

AndroiDer schreef:Duidelijk, gaan we eens proberen.
Denk dan ook dat de Goerami's dan niet de tijd en snelheid hebben alles snel snel weg te eten hahahahaha.
Zijn wel GE-WEL-DIGE vissen, echt geen seconde spijt van deze pracht vissen!
AndroiDer.
Ja ik vind het ook enorm leuke vissen die totaal niet agressief zijn maar echt heel mellow, ik heb nu nog 1 man en 3 vrouwen en het alfa vrouwtje heeft, net als de man, prachtige kleuren. De beide andere vrouwtjes worden volledig getolereerd maar hebben die mooie fel rode kleuren niet.

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”