Habrosus og Pygmaeus?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Habrosus og Pygmaeus?

Bericht door karinD »

Ik kreeg een paar maanden geleden, toen ik vroeg om een paar passende vissen voor mijn aquarium (40x40x40, 60 liter), als reactie dat ik er naast mijn schooltje van 12 maculata, ook nog een stuk 6 tot 8 habrosussen in kon. Ik vind dat een heel leuke vis om te zien.
Maar. Nu hoorde ik van iemand, dat de habrosus een erg actieve vis is, end at 40 cm eigenlijk gewoon te klein is voor deze vis. Dat ik, met 6 stuks habrosus in mijn bakje, iedere week zeker 30% van mijn water moet verschonen omdat ze veel te veel vervuilen in deze maat aquarium.
Volgens haar kon ik veel beter kiezen voor de veel rustigere pygmaeus, en dan een stuk of 10. Dat die met 10 stuks veel beter passen en veel minder vervuilen dan 6 stuks habrosus.

Wat denken jullie ervan? Vinden jullie dat de habrosus gewoon kan of toch maar beter van niet? Wie kent deze vis goed?
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Habrosus og Pygmaeus?

Bericht door Rita M »

Ik heb zelf Habrosus en herken dit niet, de vissen liggen veel lekker te chillen op de bodem dit in tegenstelling tot de Pygmaeus die echt leuk door de hele bak zwemmen. Dat is een cory soort met net even ander gedrag als andere cory soorten en die gedraagt zich iets meer als een zwemmend groepsvisje. Qua gedrag zou ik zeker voor de Pygmaeus kiezen en ook omdat ze nog net ietsjes kleiner zijn dan de Habrosus.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Habrosus og Pygmaeus?

Bericht door karinD »

Maar blijft hij wel voornamelijk bij de bodem? Niet dat hij de maculata in de weg zwemt?

En hoeveel pygmeaus zou ik dan kunnen nemen, inderdaad een stuk of 10 of is dat wel weer vrij veel? Ik vind het zo veel klinken, 10 stuks.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Habrosus og Pygmaeus?

Bericht door Rita M »

het zijn visjes van 2.5 cm maar ik zou het op hoogstens 8 houden omdat het toch een erg klein bakje is.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Habrosus og Pygmaeus?

Bericht door karinD »

Ja, dat was ook meer mijn gevoel. Dank je.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”