ei afzetting clownbotia's en verdere ontwikkeling

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gaby80
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2012 13:59

ei afzetting clownbotia's en verdere ontwikkeling

Bericht door gaby80 »

Hallo allemaal,

ik heb een zwangere clownbotia, maar weet hier heel weinig van af en kan erg weinig online vinden hoe je kan fokken met botia's (nou wil ik gewoon wat jongen er bij maar zou graag wat tips willen hebben over hoe ik de eitjes in leven hou en hoe groot de jongen geboren worden enz.)
ik hoop dat er iemand is die mij hier meer over kan vertellen

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: ei afzetting clownbotia's en verdere ontwikkeling

Bericht door Mitchel »

De eitjes worden gewoon gedropt. De ouders eten hun eigen eitjes dus de jongen staan er alleen voor. Na de ei afzetting moet je de ouders dus verwijderen. De andere Botia's ook trouwens. Ik weet niet hoe groot de jongen zullen zijn, maar als ze heel klein zijn moet je ze infuus voer geven en later bijvoorbeeld Artemia's en als ze wat groter zijn (wat ik wel verwacht) ook gewoon Artemia's. Zorg wel voor voldoende schuilmogelijkheden.
Dit is alles wat ik weet.
Je hebt trouwens wel mazzel dat je vrouwtje zwanger is, want dit gebeurt eigenlijk nooit in het aquarium.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gaby80
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2012 13:59

Re: ei afzetting clownbotia's en verdere ontwikkeling

Bericht door gaby80 »

sorry voor de late reactie,
bedankt voor je antwoord,ik twijfel of ze wel zwanger is want het ene moment is ze dikker dan het andere moment.
en ook omdat ik echt nergens kan vinden dat het mogelijk is dat ze in gevangenschap voort kunnen planten lijkt het me erg onwaarschijnlijk.
ik vermoed dat ze zich misschien niet zo lekker voelen want ik heb nog een clownbotia en die word steeds dunner.
groetjes
gaby

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”