Ansictrus red vale kleur

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Ansictrus red vale kleur

Bericht door Tech »

Hoi allemaal,

Heb weer een vraagje met betrekking tot het uitzien van een vis.

Ik heb twee ancistrus red in mijn aquarium zitten en een daarvan is netjes "rood" ( meer oranje rood maar wel volle kleur ), maar de andere is in der loop der tijd min of meer vaal geworden. Hij is vrij licht van kleur ten opzichte van de andere. Hij is moeilijk op de foto te krijgen dus kan het niet echt laten zien.

Als ik spirulina voer zuigt hij zich op het tabletje vast net zoals de andere en hij zwemt gewoon rond, dus weet niet of hij echt ziek is of dat hij ergens anders last van heeft.

Mijn waterwaardes zijn al weken ( sinds ik met EI en BIO-CO2 ben begonnen ) uiterst stabiel.

Wellicht dat iemand een idee heeft?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Linda »

Zou het kunnen zijn dat de felle de dominante vis is? Dat dat misschien de reden is dat de ander wat valer is? Dit zie je wel vaker bij vissen. Honinggoerami mannen bv vermommen zich als vrouw als ze bedreigd worden door een dominante man.
Of misschien is de vale een vrouw.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Tech »

Ik heb beide op het zelfde moment gekocht, en ze waren allebei even groot op dat moment, en de vol gekleurde is nu iets groter dan de vale. Is dat dan ook een teken van dominantie bij de vol gekleurde?

Is er wellicht nog wel iets aan te doen dat deze vis zich beter gaat voelen? Wellicht toch nog een paar extra ancistrus red erbij doen? Als het een vrouwtje is wordt ze misschien een beetje opgejaagd door de andere? deze hebben nog geen borstels op hun neus dus kan niet zeggen of het een een vrouwtje of mannetje is

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Tech »

Heb eindelijk een paar goede foto's kunnen maken.

Deze ancistrus begint ook steeds minder zijvinnen te krijgen, en zie sinds vandaag ook een aantal kleine rode puntjes op de zijvinnen.

Afbeelding

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Linda »

Minder zijvinnen?
Misschien is het vinrot.. :?
Of wordt hij soms aangevallen door de ander?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Tech »

Ik ben op onderzoek uitgegaan op google en kwam daar ook meerdere malen vinrot tegen.

Beetje vreemd want de meest voorkomende oorzaak van vinrot is een vervuilde bak, en dat is bij mij nu totaal niet zo.
Ook zijn alle andere vissen qua uitzien kerngezond.

Maar goed ik ben begonnen met een esha2000 dubbele kuur en kijk even aan hoe het gaat met de vis komende dagen.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Ansictrus red vale kleur

Bericht door Linda »

Ik heb ook een keer vinrot in mijn bak gehad. Water was niks mis mee. Kan best zijn dat jouw vis gewoon een wat verminderde weerstand heeft en daarom sneller last ervan. Hoop dat hij gauw hersteld!

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”