kuhli

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
indigo333
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2014 20:17

kuhli

Bericht door indigo333 »

hoi ik vind kuhli enorm leuke visjes echter in een gewoo aquarium zie je ze zelden nog terug rondzwemmen..
nu heb ik al een apart aquarium in gericht waar niet standaard overal zand en kiezel licht, maar zijn er nog andere tips om te zorgen dat je kuhlis kan blijven zien?
en ik zag pas een soort slangetjes die erop leken weet imand daar de naam toevallig van?

Gebruikersavatar

ApistoTammy
0-200
0-200
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:09
Locatie: Middelburg

Re: kuhli

Bericht door ApistoTammy »

Bij kuhli's is het zaak dat ze zich veilig voelen, zodra ze lopen te stressen zullen ze verborgen blijven en/of alleen maar 'ijsberen', en zover ik weet zijn het voornamelijk schemer/machtactieve visjes.
Denk dat ik wel weet welke andere 'slangetjes' je bedoeld, die heb ik zelf gehad, Schistura (verschillende ondersoorten), maar zijn erg leuke beestjes, kunnen alleen redelijk ruzie zoeken met elkaar over een holletje.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: kuhli

Bericht door stylz »

Wat Tammy zegt is waar voor alle vissen, je moet er voor zorgen dat ze zich veilig voelen, dan zijn ze ook het mooist overigens.
Vaak is meer schuilplaatsen beter dan minder en zie je je vissen meer omdat je meer schuilplaatsten hebt.

Je ziet vaak mesnen hun bak steeds leger maken omdat ze de visjes willen zien, voor veel soorten werkt dat precies verkeerd om.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”