Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dogterom0
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:16
Locatie: Reeuwijk

Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Bericht door Dogterom0 »

Hallo allemaal kunnen de twee boven genoemde vissoorten bij elkaar in een aquarium van 60 cm? Ik vind het namelijk hele leuke vissen :D ! De bak is ingericht met verschillende schuil mogelijk heden en is dichtbeplant.

Deze soort heb ik.
Afbeelding
VS
Afbeelding

Groetjes!

Gebruikersavatar

Slider
0-200
0-200
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:36
Locatie: Rotterdam

Re: Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Bericht door Slider »

Ik heb ook een 60 cm bak met een koppel (waarschijnlijk perongeluk 2 vrouwen) ramirezi's en een koppel dwergourami's. Bij mij gaat het prima. er zijn genoeg schuilplaatsen maar dat schijnen ze niet echt nodig te vinden.
Maar als ze schrikken vluchten de gouramis hier wel in dus toch wel nodig. Ze zwemmen vrolijk door elkaar en eten van het zelfde eten zonder elkaar in de vinnen te vliegen.
Mijn ramerezis zijn zelfs zo brutaal dat ze uit mijn hand eten en als ik iets in de bak aan het doen ben met mijn hand knabbellen ze vrolijk aan mijn vingers. erg leuke visjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dogterom0
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:16
Locatie: Reeuwijk

Re: Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Bericht door Dogterom0 »

Klinkt goed dan ga ik kijken of ik mijn clownbatia's kan ruilen voor Ramirezi's! (goede ruil toch?) Verder weet ik dan dus nog niet zeker hoe het mannetje op het mannetje reageert.
grt

Gebruikersavatar

Slider
0-200
0-200
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:36
Locatie: Rotterdam

Re: Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Bericht door Slider »

neem altijd een koppel of een harem (1 man meer vrouw). voor een harem is je bak te klein maar een koppel moet kunnen. ramirezi mannetjes kunnen wel lelijk doen tegen elkaar. maar ik heb geen probleem met de goerami man en de ramirezi man.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dogterom0
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:16
Locatie: Reeuwijk

Re: Dwergourami vs. Mikrogeophagus ramirezi

Bericht door Dogterom0 »

Oke dat klinkt goed bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”