Welke betta soort?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Welke betta soort?

Bericht door Koen07 »

Mijn betta aquarium is nu 7 dagen aan het indraaien, ik ben al een beetje aan het kijken naar welke soort ik wil, ik heb in verschillende winkels 2 mooie gezien. Ik zag deze rode (foto 1) en deze met langere vinnen (foto 2), heeft er iemand ervaring met een met langere vinnen? Is hij dan wel actief? Of maakt dat niet veel uit tussen deze soorten omdat de rode ook wel lange vinnen heeft. Hij komt in een 30 liter bak (32 cm) De stroming komt door een fonteintje, dus niet heel veel stroming

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke betta soort?

Bericht door amber98 »

Beide zijn langvinnige varianten. De eerste is een veiltail, de tweede een half moon. Alle langvinnige soorten hebben last van hun vinnen met zwemmen. Wil je dit helemaal voorkomen, kun je simpel voor een vrouwtje gaan (ook deze zijn in prachtige kleuren te krijgen en bijv ook crowntails) of voor een plakatman. Beide van de soorten op de foto valt het mee hoeveel last ze van hun vinnen hebben, bij dumbo zijn bijv ook nog de borstvinnen gigantisch groot waardoor ze veel meer moeite hebben met zwemmen. In een 30L bak met weinig stroming zou ik er niet veel problemen mee verwachten.

Let wel op: beide dieren op de foto hebben beginnende vinrot, een veelvoorkomend probleem bij bettas, zeker uit de standaard aquarium zaak. Hou ook rekening met minimaal 3 volle weken indraaien.

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”