Nieuwe vis in Aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Goeruf
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2009 17:05

Nieuwe vis in Aquarium

Bericht door Goeruf »

Beste allemaal,

Ik heb vanmiddag 2 dwerggourami's gekocht en heb deze in mijn 60x30x30 aquarium gedaan, (van te voren half uur wachten om te laten wennen). Nu is het zo dat het vrouwtje toch al redelijk rondzwemt maar het mannetje onder de filter blijft. De vissen zitten er nu 2 uur in.

Waarschijnlijk moet de vis nog gewoon wennen maar weet niet of het toevallig bekend gedrag is? :vis:
Groetjes,

Gert-Jan

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Nieuwe vis in Aquarium

Bericht door Kevin »

Het kan natuurlijk altijd maar erg gebruikelijk is het niet, ik zou zeggen geef ze 24 uur om te wennen en kijk dan nog eens.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Goeruf
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2009 17:05

Re: Nieuwe vis in Aquarium

Bericht door Goeruf »

Het mannetje komt al wat meer naar voren. Deze ochtend was hij van links naar rechts aan het zwemmen, enigzins gestressed.
Dit doet hij zo al een tijdje. Alsmaar zoekend van vooral laag naar wat hoger tegen het glas. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet beschrijven. Hoop niet dat er iets is :(. Bij het erin zetten van de vissen was de zak na 10 minuten half omgekieperd en had het mannetje zich uit de zak gewerkt en was in het aquarium gegaan. Ben bang dat hij daar nu last van heeft. Is nu inmiddels wel bijna 24 uur geleden.

Als ik dichter bij het aquarium kom deinst hij terug :P. Hij is gewoon harstikke bang van me hehe. Ik zie dat ze zojuist het voer ontdekt hebben.

Ik vroeg me af, hoe je kan herkennen of een mannetje en vrouwtje zich als koppeltje gedragen? Ze zijn soms bij elkaar aan het zwemmen maar ook vaak apart.
Groetjes,

Gert-Jan

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”