man of vrouw diamantgourami?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Ik heb een koppel diamantgourami's en omdat ik naar het scheen twee dames had heb ik er een geruild voor een man. Aangezien de man nogal jong is en ik nog geen getraind oog heb wil ik aan jullie vragen of jullie de verschillen tusen beiden kunnen zien...Mijn vrouw terroriseert namelijk het jonge mannetje..dat is toch niet normaal?

Beiden...
Afbeelding

Dame?
Afbeelding

Man?
Afbeelding

Nog een keertje....

Dame?
Afbeelding

Man?
Afbeelding

Beide...
Afbeelding
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Biancab »

eigenlijk na nog een keer goed gelezen te hebben en nog even goed naar de foto's te kijken
heb ik begrepen dat je het vrouwtje al een geruime tijd hebt dan kan dit iderdaad ook een dame zijn.

mannen krijgen namelijk lange vinnen, en aangezien de oudere dame wat uitlopers heeft dacht ik dat dit het jonge mannetje was.
de dames houden afgeronde vinnen.
Laatst gewijzigd door Biancab op 29 jan 2009 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Nou zeg, ik snap er helemaal niks meer van? Ze vinden elkaar helemaal niet aardig, de kleine, waarvan ik dacht man, wordt door die grote echt aangevallen. Is dat de bedoeling? Is die kleine niet ook stiekem een man? Ik ben bang voor de gevolgen hiervan, de kleine heeft al een bult op zijn kop namelijk...
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Hoi Bianca, ik vertrouw op jouw expertise gezien jouw ervaring, maar ben er echt nog helemaal niet uit hoor... Nog even een extra uitleg: ik heb de grote pas een week van de intratuin. Ik kreeg er twee en die gingen goed samen. Maar ze leken precies op elkaar en ik vergeleek ze met jouw foto's en kwam tot de conclusie dat het twee dames moesten zijn, ook omdat ze fijn met elkaar om gingen. Nu ben ik een van beide gaan ruilen voor een jonge man, en de grote die ik nog had heeft daar dus al meteen geen zin in gehad. Door het gedrag ben ik dus toch weer gaan twijfelen over de sexes...ik weet niet hoe oud de vrouw is, maar ze is in ieder geval meer volgroeid dan die ander. Wat moet ik ermee joh? Ik wil niet dat er straks een drijvend aan de oppervlakte ligt. Bovendien is mijn hele bak gestresst nu..
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Stefan »

wat bij mij nog wel eens wil werken als ik 2 visjes heb waarvan 1 de ander niet moet is de "agressieve" voor een paar uur uitvangen zodat die ander de bak rustig kan bekijken en tot rust kan komen en daarna de ander er weer inzetten....
op een of andere manier heeft dat nu al een paar keer gewerkt...
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Ah, dat probeer ik wel even ja. Maargoed die grote heeft dus behoorlijke uitlopers en een redelijk lange rugvin. Zou het indicatie genoeg zijn? Anders ga ik morgen weer bij Intratuin ruilen (zien ze me weeer aankomen :mrgreen:)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Stefan »

ik ben geen diamantgoerami kenner ofzo maar als ik jouw foto's vergelijk met andere foto's op internet lijkt jouw "vrouw" wel een man te zijn inderdaad...
en je "man" zou nog te jong kunnen zijn om lange rugvin enzo te vertonen.... maar dat weet ik niet zeker...
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Kees »

Heb ze ook ooit eens gehad en inderdaad lijkt ga ik, zo van af de foto gezien, met Stefan mee.
Dus op de Beide foto, links de vrouw en rechts de man.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Biancab »

daar lijkt het inderdaad op dat de vrouw dus de man is..en het jonge mannetje nog niet volgroeid dus kan ik je dat niet met zekerheid zeggen, maar volgroeide vrouwen zien er wel zo uit als je jonge mannetje. de vinnen blijven mooi rond.

en ja als ze zo aanvallen zou ik ze inderdaad scheiden van elkaar.
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb bij de intratuin de kleine vervangen voor een jong vrouwtje. De grote diamant heb ik nu uitgevangen en laat ik er over een paar uur pas weer in. Dan kan het jonge vrouwtje vast wennen. Ik zal binnenkort nog meer foto's posten met die twee naast elkaar, dan kunnen we nog even vergelijken. Moeilijk nog steeds zeg :)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Biancab »

volwassen mannen hebben trouwens ook een donkerdere keelpartij deze kan helemaal rood kleuren dit trekt door tot de eerste onderste vin stralen.. terwijl ze bij vrouwtjes kleurloos blijven..
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

Coby

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door Coby »

Ik heb ze ook gehad, het vrouwtje had ik al en naderhand had ik nog een mannetje bijgekocht. Nu was het zo dat in eerste instantie het mannetje dus verjaagd werd door het vrouwtje maar na een dag of 2 waren de rollen omgedraaid. Ik heb hier nog foto's van de vrouw en de man, hier is het verschil van de vinnen goed te zien:

De vrouw:

Afbeelding

De man:

Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Excuseer, ik dacht dat deze foto's van Bianca waren Coby..ik heb deze foto's gebruikt om te vergelijken en uit de verschillen opgemaakt dat het een vrouwtje is, maargoed ik ben er nog steeds niet over uit... more photo's to come dan maar :)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600
Berichten: 476
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:49
Locatie: Utrecht

Re: man of vrouw diamantgourami?

Bericht door marlieke »

Ik denk, ik ga gewoon een vrouw halen i.p.v. het kleine mannetje, dan zouden ze misschien beter met elkaar opschieten. Maar de nieuwe komt al twee dagen niet achter de planten vandaan, vreemd? Ik heb de grote een paar uur uit de bak gehaald maar het mocht niet baten, hij/zij domineert de bak nog steeds...
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”