Betta vrouwtje vecht met mannetje

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Martin1978
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2016 20:14

Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door Martin1978 »

Hoi!

Ik had een vraagje. Ik heb een betta gekocht, een vrouwtje (volgens de verkoper). Nu vecht ze alleen met het mannetje in het aquarium. Hierdoor begin ik te twijfelen of dit wel echt een vrouwtje is en niet een mannetjje waarvan de vinnen aangvreten zijn ofzo. Kunnen jullie mij misschien vertellen of dit een vrouwtje is?

Afbeelding


Afbeelding

Gr martin

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door amber98 »

Ik denk dat het wel gewoon een vrouw is en dat er een andere oorzaak is. Vrouwen combineren niet altijd goed met mannen bij bettas. Hoe groot is het aquarium en zit er maar 1 vrouw in? (Je kunt pas 1m 2v houden in 80 cm en 2 vrouwen is belangrijk zodat de aandacht verdeeld wordt)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Martin1978
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2016 20:14

Re: Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door Martin1978 »

Heb een 80 cm bak met 125L inhoud. Heb 1 mannetje en 3 vrouwtjes , dit ' vrouwtje ' gaat zelfs achter de andere vissen aan , heb haar net apart gezet en het mannetje is gelijk rustig.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door amber98 »

Je hebt haar het laatst erbij gezet dan denk ik? Waarschijnlijk heeft dan de man en 2 vrouwen een territorium gemaakt en door er 1 vrouw bij te zetten voelt ze zich bedreigd. Aangezien ze niet kan vluchten, zal ze kiezen voor vechten. Het beste is haar niet meer erbij te plaatsen. Heel misschien gaat het goed als je alle bettas er even uit haalt, de bak helemaal anders inrichten en vervolgens alle bettas tegelijk terug plaatst. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het dan wel goed gaat.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Martin1978
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2016 20:14

Re: Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door Martin1978 »

Dank je wel voor de snelle reactie en info. Ja dat klopt,zij was de laatste betta die erbij is gezet. Heb de bak net in orde dus ze zal een nieuw ingericht bak krijgen met nieuw mannetje en vrouwtje.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta vrouwtje vecht met mannetje

Bericht door amber98 »

Je kan er ook voor kiezen om enkel een paar vrouwtjes bij elkaar te zetten. Heb ik hier ook in 1 aquarium, en is eigenlijk net zo leuk maar met minder risico's (Hoewel vrouwen onder elkaar ook niet altijd goed gaat)

Bettas stellen drijfplanten trouwens ook erg op prijs, mocht je die niet hebben

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”