identificatie trigochaster chuna

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
fishfan123
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2016 19:23

identificatie trigochaster chuna

Bericht door fishfan123 »

Hallo allemaal, ik had dus een vraagje over mijn gold goeramies.
mijn bestand bestaat uit:
2x goeramie (1 man en 1 andere denk vrouwtje maar dus niet zeker of het wel een honing goeramie is)
17x kardinaal tetra (ik wist nog niet dat die te groot werden en verkoopster heeft er 7 extra gegeven)
1x anatom helena.
mijn vraag is dus, welke goeramie heb ik? het lichaampje is grijs, en de vinnen zijn goud geelig, het maakt geen schuimnest, dus waarschijnlijk een vrouwtje, maar het lijkt niet op een honing goeramie vrouw.[album]4931[/album][album]4930[/album][album]4929[/album]
geel is dus mijn mooie man, en grijs is het vrouwtje. het vrouwtje jaagt soms achter het mannetje aan, die geen belangstelling laat zien tegen over het vrouwtje. zei vindt het wel leuk om hem even weg te jagen, maar hij vindt dat niet erg omdat hij zich niet verstopt.
bakmaat: 60x35x35.
ohja en laatste foto is recenter dan het eerste, die ik nam na het aanschaf
alvast bedankt,
mvg fishfan.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: identificatie trigochaster chuna

Bericht door Tim »

hallo fishfan.

volgens mij is de man (de gele) Trichogaster chuna goud variant (geel) deze heb ik ook.

en de grijzige is een vrouw Trichogaster chuna wild variant. http://www.seriouslyfish.com/species/tr ... ter-chuna/

wel vreemd dat de vrouw de man achter aan jaagt bij mij is dat andersom daarom heb ik ook een harem 1m 2v
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
fishfan123
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2016 19:23

Re: identificatie trigochaster chuna

Bericht door fishfan123 »

Tim schreef:hallo fishfan.

volgens mij is de man (de gele) Trichogaster chuna goud variant (geel) deze heb ik ook.

en de grijzige is een vrouw Trichogaster chuna wild variant. http://www.seriouslyfish.com/species/tr ... ter-chuna/

wel vreemd dat de vrouw de man achter aan jaagt bij mij is dat andersom daarom heb ik ook een harem 1m 2v
bedankt voor je antwoord, maar mijn vrouwtje heeft geen enkel teken van een zwarte streep, dus twijfel ik nog.
bedankt

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: identificatie trigochaster chuna

Bericht door Tim »

ik weet het wel bijna zeker. de streep is niet altijd goed zichtbaar.

Afbeelding

Afbeelding
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”