waar gezonde betta aanschaffen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sillie
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2016 09:08

waar gezonde betta aanschaffen?

Bericht door sillie »

Hallo allemaal,
Over een weekje of 3 is mijn bak ingedraaid en wil graag een Betta man daarin hebben. Het allerliefst een halfmoon witte, maar als deze echt niet te krijgen is een andere variant.
Wie weet waar ik in Noord Holland, goede, gezonde Betta's kan aanschaffen? Ik heb al contact gehad met een hobbykweker hier in Noord Holland, maar die heeft deze niet en ik dacht misschien op deze manier kan ik misschien vinden wat ik zoek. Hier in de dierenwinkels in de buurt zitten geen gezonde vissen, geknepen vinnen e.d. dus daar begin ik niet aan.
Ik heb inmiddels de betta bible aangeschaft dus de komende weken ga ik me helemaal verdiepen in deze vis, ik heb ze vroeger ook wel gehad en de basis weet ik wel maar ik wil het nu echt zo goed mogelijk doen.

En dan is mijn volgende vraag, wat voor pomp hebben jullie in je bak? Ik heb nu een eheim interne en een superfish aquaflow 200 geprobeerd maar ik vind van beide dat ze erg veel stroming veroorzaken en dat vind een betta niet fijn.
De bak is een superfish aqua 60 panorama.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: waar gezonde betta aanschaffen?

Bericht door amber98 »

Ik heb de aquael turbo 500 de stroming is erg gemakkelijk te verstellen en mijn betta heeft er geen last van.
Witte halfmoons zijn niet makkelijk te vinden, je zal waarschijnlijk een kweker moeten zoeken die specifiek deze kleur en vorm kweekt

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: waar gezonde betta aanschaffen?

Bericht door emeraldking »

Ik zou eens informeren bij Betta4all. Daar zitten genoeg mensen bij aangesloten waarbij je meer keuze aan betta's zult hebben. Jolanda (Jootje hierzo) zou je hier meer over kunnen vertellen.

En anders probeer het bij Armin Schäfer van Betta's pride. Kun je zo googlen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: waar gezonde betta aanschaffen?

Bericht door Erik1974 »

Wij hebben ook de aquaflow 200 bij een betta, de stroming was daar idd wel sterk door. Ik heb daarom in de spraybar grotere en vooral meer gaten geboord. Nu stroomt het water zowel links als rechts en naar onder door grotere gaten. Dat gaat nu prima.

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”