Loraine's speciekuip/minivijver

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Nieuw luchtpompje gehaald, meneer vd dierenwinkel dacht eerst dat ik hem met een bruissteentje in mijn aquarium wilde doen dus die begon al uit te leggen dat ik dat beter niet kon doen.
Tot ik aangaf dat ik naast het aquarium een minivijvertje heb waarin ik het overschot aan planten en dat wat te groot is heb gezet en een sponsfilter erop heb maar dat het huidige luchtpompje overduidelijk te weinig vermogen heeft.
Toen snapte hij waarom ik een luchtpompje zocht, dacht mee en gaf me het advies de middelste maat te nemen, de kleinste zou net te weinig power hebben en de grote veel te veel.
Die dus meegenomen en ineens komt het water vloeiend en krachtig uit de uitloop ipv haperend en slapjes. :Cheer:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

De minivijver nu, er zitten 3 gupjes in:
Afbeelding
De gupjes houden zich vnl onder de beplanting op, af en toe zie ik er een voorbijzwemmen als ik kijk.

Afbeelding
Het uitzicht vanaf de bank, eerst stond de minivijver een kwartslag gedraaid maar kreeg hij zo weinig licht dat ik besloot hem in de huidige opstelling te zetten.
Nu krijgt hij veel meer licht.
De kat zit geregeld op de rand, niet om visjes te hengelen maar om water te drinken, ze is een drinkfontein gewend en dit is voor haar hetzelfde maar dan een stuk groter. 😊

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Vandaag heb ik de minivijver naar buiten verhuist.
Binnen kreeg hij met de zon vol op de ramen nog niet de helft aan daglicht als buiten in de schaduw.
Jammer, maar dan maar 's winters de vissen naar binnen halen. 😉


Afbeelding

Afbeelding

De eerste foto is nog van binnen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »


Gebruikersavatar

Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Martine83 »

Ziet er leuk uit zo zeg!
Komt de kat niet buiten? :P

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Jawel, maar die vangt geen vissen. 😜

Afbeelding
Dit is het enige wat ze doet met de vijver, eruit drinken. 😂

Gebruikersavatar

Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Martine83 »

Haha ja herkenbaar, dat doet de mijne ook altijd als mijn aquariumkap open staat.
En een bak water buiten.. hmm, dat trekt hier alle katten uit de buurt aan. :roll:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Ik wens de buurtkatten veel succes, ik heb schrikdraad op de schutting. :P
Maar je hebt bij Action ook tuinnetten, ze zijn 3x5m even uit mijn hoofd en kosten geen drol, die zou je evt over je tuin kunnen spannen of over je bak/vijver. ;)

Gebruikersavatar

Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Martine83 »

Haha dat is een goede oplossing inderdaad. :shock: ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Vandaag de minivijver leeggevist, er bleken een aantal meer jonge guppen in te zitten dan ik in eerste instantie dacht.
Op 1 na zijn alle jonge guppen zeker weten dame, die ene is een twijfelgeval, hield eerst de vin tegen het buikje geklemd maar leek hem later meer los te laten en ik neig naar dame maar durf er geen geld op in te zetten.
De beabies zijn allemaal in ong dezelfde week geboren maar wat een verschil tussen die in de minivijver en die binnen zijn opgegroeid tot zover.
Die buiten zijn veel groter, ruim een derde tot de helft verschil, een deel ervan is ook veel donkerder.
Besloten om alle babies in de minivijver te zetten en de natuur verder zijn gang te laten gaan (wekelijks ww en verder 3-6x per week beetje granulaat voeren), zo rond oktober haal ik ze naar binnen en bekijk dan wat er verder mee.
De gupmannen heb ik nu in het aquarium gezet, tenzij ik een tweede minivijver neerzet blijven ze hier iig de rest vh seizoen ook in zitten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's speciekuip/minivijver

Bericht door Loraine »

Inmiddels zijn de babies naar een nieuw huisje, iemand die het opgroeien erg interessant vindt wilde ze graag hebben.
De mannen zijn toen weer naar buiten gegaan.

De minivijver heb ik woensdag ivm een behoorlijke hoeveelheid draadalgen schoongemaakt, helaas zit de bak nu alweer helemaal vol.
Met de hitte was er niets aan de hand maar toen de temperaturen flink gingen schommelen ging het mis.
Het is natuurlijk ook maar een klein bakje en ik gok dat dit invloed heeft gehad.
Heb besloten om de mannen weer naar binnen te halen en een grote bak (150l of groter) te gaan regelen zodat ze in het voorjaar meer ruimte hebben.
Ook krijgen ze dan gezelschap van luipaarddanio's (de zilver/albino sluiervariant) en mss nog wat gupmannen.

Project minivijver is hiermee dan ook afgesloten.

Plaats reactie

Terug naar “De Vijver”