twee sluierstaart vissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MichelleHeij
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jun 2016 12:56

twee sluierstaart vissen

Bericht door MichelleHeij »

Hallo allemaal, :D

ik heb vorige week via mijn werk twee sluierstaart vissen gekregen. Ze zaten in een erg klein kommetje. Ik heb niet veel verstand van vissen maar dit vond ik toch erg zielig. Ik heb ze nu overgebracht in een aquarium van 25 liter. Mijn vraag is, is dit genoeg ruimte voor de twee vissen? Zijn er nog andere vissen die bij de sluierstaart kunnen? is daar nu ruimte voor?

groetjes Michelle

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: twee sluierstaart vissen

Bericht door amber98 »

Goed dat je ze het meegenomen, maar ik moet je helaas teleurstellen. Sluierstaarten hebben een aquarium nodig van minimaal 120cm en daarbijbmoet minimaal 50L per vis gerekend worden (liefst groter en meer liters per vis) anders gaan de vissen vergroeien, wat erg pijnlijk is en al snel de dood tot gevolg heeft terwijl sluierstaarten de 30 jaar kunnen halen. Je zou ze voorlopig het beste in een speciekuip van 100L kunnen plaatsen en veel waterverversen. Je moet voor jezelf nagaan of veel geld en plaats wil gaan besteden aan sluierstaarten, anders is het beter om iemand te zoeken met een vijver of groot genoeg aquarium. ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: twee sluierstaart vissen

Bericht door Linda »

Ik heb je topic verplaatst naar "koudwatervissen" ;)
Verder sluit ik mij volledig bij Amber aan.
Met een bakje van 25 liter kun je wel leuke andere dingen doen. :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MichelleHeij
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jun 2016 12:56

Re: twee sluierstaart vissen

Bericht door MichelleHeij »

Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels een aquarium van 160 liter alleen nog geen kast waar al dat gewicht op kan staan. Ik hoop ze zo snel mogelijk over te kunnen zetten. Dit is mijn eerste ervaring met vissen dus alle tips zijn welkom!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: twee sluierstaart vissen

Bericht door amber98 »

Met sluierstaart vissen is een extern filter wel aan te raden en elke week 50% verversen is ook geen overbodige luxe. ;)
Verder kun je het beste een dun laagje filterzand erin doen. Geen hout, geen ornamenten zoals bijv een huisje ofzo, dat neemt veel plaats in beslag en kan ook nog eens gevaarlijk zijn voor de lompe sluiers. Qua planten kun je het beste snel groeiende planten zoals waterpest, Belgisch groen of vallisneria aan de achter in het aquarium plaatsen, zodat er veel zwemruimte overblijft.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”