Tetra in filter

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Tetra in filter

Bericht door RFrerejean »

Hoi allemaal,

Zojuist heb ik een van mn vuurtetra's teruggevonden in het filter. Nu wil ik graag advies over deze tetra. Hij heeft er duidelijk een tijdje in gezeten, bijna al zn vinnen zijn beschadigd en hij heeft bijna geen oranje kleur meer. Ik heb hem in de haast gewoon terug gedaan in mn aquarium, maar moet ik hem eigenlijk niet in quarantaine doen? Na een paar minuten op de grond te hebben gelegen, zwemt hij nu weer vrolijk bij de groep. Maar ik weet natuurlijk niet of er een reden is dat hij zich kennelijk wilde verstoppen in het filter. Wat denken jullie? Een tijdje nog apart houden of lekker laten zwemmen met de groep?

Afbeelding

Groetjes, Roanne

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Tetra in filter

Bericht door amber98 »

Apart houden heeft geen zin, als het besmettelijk is, is de rest allang besmet. Gewoon lekker erbij laten zitten en afwachten of de vinnen teruggroeien. Mits dat niet gebeurt, heeft de vis last van vinrot en kun je daar het beste tegen behandelen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Tetra in filter

Bericht door RFrerejean »

Bedankt voor je reactie. Ondertussen heeft hij zn kleur weer terug en ik heb zelfs het idee dat de vinnen inderdaad weer aan het terug groeien zijn!

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”