Geen ancistrus?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rolf
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:54

Geen ancistrus?

Bericht door Rolf »

Deze kanjer komt uit een overleden jewel60 en zit nu dus in mijn rio450.
Ik heb deze ooit 7 jaar geleden als babyvis overgenomen onder de noemer ancistrus. Echter nu heb ik voor de rio een jonge ancistrus gekocht en het gedrag is compleet anders.
Het jonge exemplaar is continu aan het grazen. Het oude exemplaar komt alleen te voorschijn als ik voer en is erg schuchter. Ik zie hem/ haar eigenlijk nooit grazen. Dus nu twijfel ik of de oude wel een ancistrus is.

Iemand een idee?
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Geen ancistrus?

Bericht door amber98 »

Het ziet er wel uit als een vrouwelijke ancistrus. Waarschijnlijk gaat ze snachts eten en houd zich overdag verstopt, omdat ze genoeg voedsel vind. De jonge moet sowieso nog veel eten ivm groei en heeft waarschijnlijk in de winkel niet veel gekregen. Ik ken ancistrussen als redelijk schuw en veel verstopt overdag.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rolf
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:54

Re: Geen ancistrus?

Bericht door Rolf »

Klinkt logisch. Dank je.

Gebruikersavatar

QdeVille62
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2021 19:59

Re: Geen ancistrus?

Bericht door QdeVille62 »

Dit is een Ancistrus! Mijn vrouwtje was aanvankelijk ook heel erg schuw. Ik heb toen drijfplantjes in de bak gedaan en ze laat zich sindsdien vaak zien en plakt nu regelmatig aan het “venster” aan de voorzijde. Ze plakt heel erg graag met het mannetje, met als resultaat dat ik nu drie generaties Ancies in de bak heb. Het mannetje laat zich de laatste week helemaal niet zien en na even zoeken waaiert hij over een nieuwe leg!

Indien er aquarianen zijn die interesse hebben in Ancies, dan zijn deze gratuit bij mij te verkrijgen.

Verder sta ik open voor suggesties om een oplossing te vinden voor de ruim veertig jongen. Ik heb nog even geprobeerd om weer een grotere bak aan te schaffen, maar ik heb gemerkt dat dat niet zo lekker is gevallen bij mijn lief.

De oudste jongen zijn nu vier maanden en 3 tot 4 centimer. De jongere generaties ongeveer twee centimeter.
Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rolf
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:54

Re: Geen ancistrus?

Bericht door Rolf »

Wat gaaf 👍🏼
Als je ze niet kwijt kunt aan liefhebbers, dan kijken of je ze kunt ruilen bij een van de betere aquarium winkels.

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”