Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:36
Locatie: Midden-Limburg

Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Leor »

Hoi,
In mijn juwel record 60 heb ik nog een koppeltje zitten. Deze heb ik al best een tijd maar ben ook de naam kwijt.

Ze zijn best dominant, hebben verschillende vissen de dood in gejaagd, ben daarom huiverig om ze om te zetten naar mijn nieuwe Rio180.
Nu ze tegenwoordig alleen in het aquarium zitten, zijn ze heel schuw, zitten alleen maar verstopt, met andere vissen bleven ze rondzwemmen.

Ze hebben al verschillende keren kleintjes gehad, maar deze overleven het op de een of andere manier niet (ouders beschermen in het begin heel goed, maar eten ze uiteindelijk zelf op).

De naam Apistogramma Ramirezi zegt me wel iets, maar daar kloppen dingen in de beschrijvingen niet zie deze link
Dat het mannetje kleurrijker zou zijn en de roze buik kloppen niet.

PS: de man heeft op de foto's weinig zwarte "streep", dat heeft hij soms wel, in het begin meer dan tegenwoordig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door amber98 »

Een ramirezi is het zeer zeker niet. Ik denk eerder aan de apistogramma pandurini. Dit zouden vredelievende visjes moeten zijn met als eis natuurlijk dat ze wel met de juiste vissen gecombineerd worden en genoeg plaats hebben. Ik denk dat een record 60 te klein voor ze is. (Deze maat is voor vrijwel alle zuid amerikaanse dwergcichliden te klein of aan de kleine kant)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:36
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Leor »

Als ik ze ga overzetten naar de Rio180, dan krijgen ze te maken met:

* School kardinaaltetra's (25 stuks, misschien wel uitbreiden naar 50)
* Corydoras Julii (nu 4, maar ik wil er 10)
* Codydoras Pygmeus (nu 4, maar ik wil er 10/15)
* Sewillia Lineolata ;) (2 stuks)
* Kegelvlekbarbeel (4 struks, overblijfsel juwel 60)

Als ik de kardinaaltetra niet uitbreid naar 50, dan waarschijnlijk nog een schooltje wat bovenin zit.

In de Juwel 60, zijn de Sewillia de dood in gejaagd door de pandurini (door steeds erachteraan te jagen).
Dus eigenlijk wilde ik ze niet in het nieuwe aquarium.
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door amber98 »

50 stuks kardinaal tetras is wel heel veel voor in 180L. Je zit dan met enkel de kardinaaltetras al boven het maximale aan vis.

De meeste dwergcichliden krijgen ruzie met corydoras aangezien deze geen territorium gedrag kennen en dus gewoon door het gebied van de cichliden heen zwemmen. Sewellia'@ doen dit soms ook. Als je ze niet in het nieuwe aquarium wil zetten (wat de beste keuze zou zijn gezien de vissen die je noemt) zou ik je willen aanraden een nieuw huisje voor ze te zoeken.

Als je meer vragen hebt over het visbestand, kun je hier een nieuw topic over maken ;)

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Erik1974 »

Wat amber zegt idd. Ze zijn wel prachtig trouwens.
Ik zou ze zelf in deze bak houden met een schooltje potloodvisjes o.i.d. Dan komen ze ook weer tevoorschijn. Ze voelen zich niet veilig nu. Met een groepje andere vissen die meer boven in de bak zitten komen ze ook meer tevoorschijn. Dither fish noemen ze dat.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:36
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Leor »

Dank je voor je reactie. Ze zijn inderdaad mooi, maar ook erg dominant (bij mij tenminste).
Dat ze zich niet veilig voelen, dat had ik echt niet gedacht, ze zitten alleen nu, dus ik dacht, geen enkele dreiging, dus ze zullen wel rond gaan zwemmen.
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Erik1974 »

Dat dominate zit in de soort, dat hoort bij dwergchiclides. Zeker naar vissen die net als zij op de bodem wonen zijn ze onverdraagzaam.
Kijk anders eens op https://apistogramma.com/forum/
Daar staat alles wat je moet weten over deze schitterende vissen. De bak waar je ze nu in hebt is het absolute minimum maar als je zorgt voor veel beschutting in de vorm van hout stenen en planten en een groep dither fish zul je toch echt van ze kunnen genieten. Apistogramma's wil ik zelf ook nig graag houden, nu geen plek voor maar dat komt nog wel.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:36
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke vis is dit? (Antennebaarsje???)

Bericht door Leor »

Dank je voor de reactie.

Omdat ik ze dus niet in de nieuwe Rio180 wil, ga ik dus kijken of iemand ze wil overnemen.
Ik wil namelijk geen 2 aquaria draaiende houden.

En ik wil ze niet in mijn nieuwe aquarium omdat ik de corydoras veel leuker vind.
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”