Maanvis; wat denken jullie?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
rverwaart
0-200
0-200
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2017 12:15

Maanvis; wat denken jullie?

Bericht door rverwaart »

Goedemorgen allen,

Na een ziektebed van 4 dagen is gisteren, helaas, mijn maanvis overleden... De vis heeft naar mijn idee een goed leven gehad; is nooit ziek geweest en altijd mooi in de bak aanwezig geweest. Ik heb de vis bijna 6 jaar geleden gekocht bij ons tuincentrum om de hoek ;-).

Op internet lees ik veel verschillende verhalen over de leeftijden van maanvissen, dus ik vraag mij af; wat is jullie mening over deze behaalde leeftijd? Ik geloof niet dat het een bijzondere soort of kweek is geweest. Het was een maanvis zoals je die vrijwel overal tegenkomt.

Grt. Robbert

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Maanvis; wat denken jullie?

Bericht door amber98 »

Maanvissen kunnen normaal wel ouder worden. Hoe groot is het aquarium en wat voor vissen zaten erbij? Maanvissen hebben een groot aquarium nodig om niet te vergroeien en soortgenoten om niet eenzaam te worden. Hoe dan ook hoeft er niet per se een reden te zijn. Sommige vissen worden nu eenmaal ouder dan andere ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
rverwaart
0-200
0-200
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2017 12:15

Re: Maanvis; wat denken jullie?

Bericht door rverwaart »

amber98 schreef: 21 dec 2017 11:44 Maanvissen kunnen normaal wel ouder worden. Hoe groot is het aquarium en wat voor vissen zaten erbij? Maanvissen hebben een groot aquarium nodig om niet te vergroeien en soortgenoten om niet eenzaam te worden. Hoe dan ook hoeft er niet per se een reden te zijn. Sommige vissen worden nu eenmaal ouder dan andere ;)
Ook dat heb ik gelezen inderdaad ;-). De vis was al een tijdje alleen; hij accepteerde geen andere vrouwtjes of mannetjes maanvissen in de bak. Verder werd hij vergezeld door wat kardinaal- en zwarte-tetra's en wat corydora's.

Over de grootte van het aquarium lees ik gemengde gevoelens; ik ben in het bezit van een Juwel Trigon 190, welke qua hoogte meer dan voldoende is. De één zegt groot genoeg, de ander meent dat het veel te klein is.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Maanvis; wat denken jullie?

Bericht door amber98 »

150cm voor een groep is geschikter. Maanvissen zijn inderdaad niet de makkelijkste om te koppelen

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”