Visjes vangen

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Visjes vangen

Bericht door tobyderks »

Ik heb eindelijk toch maar besloten mijn kardinalen weg te doen omdat ze te klein zitten. Ik merk de laatste tijd ook dat ze alleen maar achter de planten zitten. In een groter aquarium met een grotere school zullen zij zich dus beter thuisvoelen. Vanmiddag dus een advertentie online gezet en nu al een geïnteresseerde. Ze worden volgende week al opgehaald door iemand met een nieuwe meter bak, hij gaat de school aanvullen tot 15 a 20 en heeft al aquariumervaring. Kortom een perfect nieuw thuis.
Maar nu word het drama: ze moeten gevangen worden... toen ik mijn bakje opnieuw ging inrichten, had ik alles eruit plus het water heel laag staanen zelfs toen was het al drama om ze te vangen. Nu staat de bak helemaal vol... iemand dus tips hoe ik dit aan kan gaan pakken? Sowieso met 2 netjes maar zijn er nog meer handige trucjes?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visjes vangen

Bericht door Tim »

gewoon heel relaxed niks overhaasten is het beste advies die ik je kan geven probeer de visjes niet op te jagen en leg/hang het netje al een dag van tevoren in de bak zorg er wel voor dat ze niet vast kunnen te zitten dus de opening van het netje net boven water bijvoorbeeld.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Visjes vangen

Bericht door tobyderks »

Dat is een goeie tip ja! Dat ga ik zeker doen. En zo'n vissenval? Met zo'n fles? Is dat iets op trappen ze daar niet in?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visjes vangen

Bericht door amber98 »

Een fles gaat lang duren denk ik. Ik heb ontdekt dat het heel makkelijk is om het netjes bijv rechts op de bodem te laten rusten tegen de voorruit aan en vervolgens met je linkerhand de vissen in het netje te drijven. Daarna snel naar boven halen en je hebt je vissen.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Visjes vangen

Bericht door Erik1974 »

Ik heb best wel succes gehad met zo'n fles maar duurt idd wel even. Voordeel is dat je vissen niet in de stress raken. Zorgen dat ze honger hebben en dan wat voer in de fles wat ze erg lekker vinden en sterk ruikt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Visjes vangen

Bericht door tobyderks »

Hmm dan toch maar een dag van te voren een fles erin hangen en dan zie ik wel of ik iets vang, de rest dan maar met een netje. Thanks voor de tips

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Visjes vangen

Bericht door Erik1974 »

Je moet er wel bij blijven hoor, de zuurstof in die fles raakt natuurlijk wel op na een tijd....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Visjes vangen

Bericht door tobyderks »

Nou ze zijn weg hoor. Ik heb ze met 2 netjes en 2 handen uiteindelijk kunnen vangen, maar jezus wat zijn die beesten snel. Ze hebben nu een bak van 100 bij 50 bij 40 en ze krijgen er weer wat soortgenoten bij.

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”