Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door SandraGup »

Hoihoi.

Ik heb eigenlijk een vraagje over het gedrag van mijn 3 5 streep barbeeltjes.
Ik heb 3 barbeeltjes, 1 man en 2 vrouwtjes. Een van de vrouwtjes is er later bij gekomen omdat er eerder een vrouwtje was dood gegaan.
Het nieuwe barbeeltje (vrouwtje) zit erg veel achter de andere twee aan. Nu weet ik niet of het "spelen" is of echt opjagen.
Soms zwemmen ze ook rustig bij elkaar, maar vaak niet. Ook heeft ze het bij de guppen geprobeerd, maar die laten zich niet opjagen en verdedigen zich ook. De rest van de visjes worden eigenlijk wel met rust gelaten. Ik heb twee filmpjes gemaakt.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ???? En wat kan ik er eventueel aan doen ???

Groetjes Sandra

Oh ja, toen met dat andere vrouwtje (dat nu dood is) was dit gedrag er niet. Dat was een leuk triootje....





https://www.youtube.com/watch?v=VrhJx-v3K1c
https://www.youtube.com/watch?v=2k6XS0saviI

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door amber98 »

De filmpjes doen het helaas niet. Vijfstreepbarbelen zin geen haremvissen maar scholen vissen. Waarschijnlijk ontstaat de agressie omdat ze met te weinig soortgenoten zitten. Een stuk of 8 van deze vissen is zeker aan te raden. Hoe groot is verder het aquarium en welke vissen zitten er allemaal in?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door SandraGup »

Hoi Amber.

Jammer dat de filmpjes het niet doen....Het is een best druk bezet bakje...
54 liter met 3 guppen, 3 barbeeltjes, 2 potloodvisjes (door ziekte, stip, is er 1 dood), 7 tetra's, 1 indische modderkruiper (2 zijn er dood, door in de filter te kruipen) 2 corydoras albino.
Het is een best vol aquarium, maar het gaat allemaal goed, rustig en gezellig. Ook de waterwaardes zijn perfect.
Ik ben net bij de winkel geweest en die zei waarschijnlijk is het een dominant vrouwtje. En er nog meer bij zetten wordt wel erg veel.
Ik kijk het wel een tijdje aan, misschien wordt ze wel rustiger, de andere twee hebben geen bijtsporen,dat dan weer niet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door SandraGup »

Ik heb de instelling van YouTube veranderd....misschien is het nu wel te kijken

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door amber98 »

Inderdaad is het behoorlijk druk bezet en er klopt niet veel van het visbestand. Ik zie dat je nepplanten hebt en ik verwacht dat het niet heel lang goed zal blijven gaan met de waterwaardes helaas. Ik denk dat je het beste het bestand aan kan passen en hierbij keuzes maken tussen vissoorten ;) als je hier meer over wil weten, kun je bij "visbestand samentellen" een nieuw topic daarover beginnen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door SandraGup »

Hij draait toch al paar maandjes en het blijft allemaal wel goed. Al heb ik sinds een tijdje wel drijfplantjes. En de samenstelling is ook deels door mijn kinderen gekozen. Maar zolang het zo blijft gaan laat ik het maar....de belangrijkste vissen zijn de guppen, potloodjes en corydoras. Die hebben ook namen :lol: En tja, ook de nepplanten zijn gekozen door de kinderen. Je hebt inderdaad meer werk om de waterwaardes goed te houden. Dat heb ik er dan wel voor over. Het is ook voor de jongens (inl papa) hoofdzakelijk, maar mama heeft er ook lol aan.

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door pruts54 »

ik moet amber bijtreden, bij aankoop was me aangeraden minstens 6, ook omdat ik anders problemen zou krijgen tegenover andere vissen, diamant-gourami sprieten afbijten enz, ik heb ze nu zeker een jaar en niks agressie.
Jos

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door SandraGup »

Oké....maar vanwege de onrust heb ik de barbeeltjes bij iemand kunnen brengen ze graag wilde hebben, ik heb er een paar potloodvisjes voor terug gekregen. De rust is weergekeerd.
Alleen is het aquariumvirus hier toegeslagen en hebben we een groter aquarium nu 😂😂
De Juwel Vision 180. Hij is al ingericht met planten, dus open ik ik een ander topic voor een vissenbestand die past bij de tetra's, potloodvisjes en guppy's. Spannend 😆😆

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: Gedrag 5 streep babeeltje vrouw.

Bericht door pruts54 »

Potlood-visjes, vind ik zeker ok en ook het gedrag mannen onder mekaar is leuk.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”