Soorten neon tetra samen in school?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jensns
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2016 16:40

Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door jensns »

Hallo, ik zit met de volgende vraag.
Ik zie dat er verschillende soorten neons zijn. Is het mogelijk die samen te houden? Vormen die dan samen 1school of zullen ze zich in aparte schooltjes houden?
Zoja in 1school. Beter van elk 10 bv 3 soorten of is 20 visjes van verschillende soorten neon in totaal goed?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door Tim »

jensns schreef:Hallo, ik zit met de volgende vraag.
Ik zie dat er verschillende soorten neons zijn. Is het mogelijk die samen te houden? Vormen die dan samen 1school of zullen ze zich in aparte schooltjes houden?
Zoja in 1school. Beter van elk 10 bv 3 soorten of is 20 visjes van verschillende soorten neon in totaal goed?

heey daar!
het komt wel eens voor dat een kardinaal tetra bijv tyssen de neon tetras schoolt. maar dit is niet de bedoeling. een school vis hoort onder zn eigen soort.

maar als je bijv plaats heb voor 30 tetra's kan je beter bijv 15-15 als jij dat mooi of leuk vindt
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door Linda »

Sowieso zullen de tetra's vooral een beetje verspreidt door je bak zwemmen als ze zich op hun gemak voelen. Ze scholen alleen echt wanneer ze worden bedreigd. Dus als je een "roofvis" erbij zet die af en toe achter ze aan gaat, zullen ze wel scholen. (Labeo bicolor bv is een mooie daarvoor als je de ruimte en het visbestand ervoor hebt)
Maar je moet van iedere soort voldoende exemplaren hebben willen ze zich goed voelen. Een enkele neontetra zal wel met kardinalen mee zwemmen voor de veiligheid maar echt de bedoeling is het niet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jensns
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2016 16:40

Re: Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door jensns »

Ik heb nu 10x neon tetra innesi
Maar had graag wat vuur neon en zwarte neon bijgestoken. Ze zullen dus normaal gezien niet scholen?..
Heb een bak van 270l dus plaats genoeg denk ik.

Gebruikersavatar

kayleeD
200-400
200-400
Berichten: 338
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:33

Re: Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door kayleeD »

Die gaan niet scholen. Zijn verschillende soorten. Stel je neemt kweekvarianten van de innesi (zoals de "diamant") dan kunnen ze wel scholen :)

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Soorten neon tetra samen in school?

Bericht door emeraldking »

Schoolvissen scholen onder bepaalde omstandigheden en anders zwemmen ze rustig wel verspreid hoor. Linda heeft het eigenlijk wel aan beetje gezegd.
Aanverwante soorten aan de neon tetra die in dezelfde bak zich zullen ophouden kunnen absoluut wel samenscholen als een groep. Dat is een gegeven... Zekers als er een predator zich erbij ophoudt dan schieten ze in 't algemeen als één groep bij elkaar.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”