Roodkopzalm hangt onderin aquarium

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Vonnie
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2015 18:45

Roodkopzalm hangt onderin aquarium

Bericht door Vonnie »

Sinds kort heeft mijn zoontje een Juniorkit (aquarium van 18 L met toebehoren). Er zit een filter in wat, mijns inziens, een best sterke stroming maakt in het aquarium. Ook wordt het water verwarmd.
Er zwemmen inmiddels 3 guppen in die het erg goed doen. Daarnaast heeft mijn zoontje 5 van die rood/blauwe visjes gekocht en 5 roodkopzalmen. En daar heb ik een vraag over. Die roodkopzalmen hangen onderin een hoekje in het aquarium en komen niet tevoorschijn. Op diverse sites lees ik dat het actieve zwemmers zijn. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Roodkopzalm hangt onderin aquarium

Bericht door Roy H »

Actieve zwemmers zijn zowel de roodkopzalm als de neon/kardinaaltetra, dit klopt als een bus.
Alleen in een bakje van 18 ltr valt er weinig te zwemmen. M.a.w ze zitten dus veel te klein en vandaar in een hoekje.
Greetings...

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Roodkopzalm hangt onderin aquarium

Bericht door Breakytom »

Ten eerste is een bakkie sowieso te klein voor roodkopzalmen. Ze kunnen ook bang zijn voor de rood/blauwe vissen en misschien verstoppen ze zich daarom. Het bakje is ook overbevolkt, waardoor ze zich ook kunnen gaan verstoppen. Wat zijn de waterwaarden en afmetingen van de bak?

Tom
Greetings, Tom :)

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”