Kunnen er L-nummers in een 80cm?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ili880
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2022 10:57

Kunnen er L-nummers in een 80cm?

Bericht door ili880 »

Hallo allemaal,

Ik hen nu al een tijdje een 80x35x40 bak met een groepje pristella maxillaris en ook wat guppen (enkel vrouwtjes) de bodemlaag is dus nog wat leeg. Ik vind l-nummers altijd al mooi en zou het dus leuk vinden moest ik er een in mijn bak kunnen zetten. Is mijn bak misschien iets te klein, of kan ik er wel een l-nummertje inzetten?

Ziehier een foto van de bak:
Afbeelding

Alvast bedankt, Ilias.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Kunnen er L-nummers in een 80cm?

Bericht door amber98 »

Een klein blijvende soort kan wel, zoals bijv de veel voorkomende ancistrus soorten (borstelneus). Dit is een goedkope soort, die je evt ook in albino of rood hebt. Pak er dan wel maar 1 en het is voor de meeste soorten heel belangrijk om een stuk driftwood te plaatsen. Zowel als schuilplek als een deel voeding, ze schrapen hout

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ili880
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2022 10:57

Re: Kunnen er L-nummers in een 80cm?

Bericht door ili880 »

dank voor de reactie!
Ik had gezien dat ze in een winkel bij mij in de buurt wat l-162's hadden. Kan ik er ook zo een inzetten of is mijn bak daar toch wat te klein voor?
Alvast bedankt, Ilias

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Kunnen er L-nummers in een 80cm?

Bericht door amber98 »

L162 kan ook als deze solitair gehouden word, maar dan moet je wel echt heel veel driftwood toevoegen, bij ancistrus is hout een onderdeel van de voeding, bij l162 is dit het hoofdbestanddeel van hun dieet ;)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”