Honinggoeramis met Platy's

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Honinggoeramis met Platy's

Bericht door Koen07 »

Goedemiddag, ik ben van plan om honinggoeramis bij mijn 12 platys te zetten, alleen hoor ik verschillende verhalen. 2 aqauriumwinkels zeiden dat het kon. De hornbach (waar ik me aqaurium heb gehaald) zei dat het kon. Maar ik lees op internet dat het niet kan omdat de platy's te druk zijn. Soms zie ik ok internet ook dat het wel kan. Mijn platy's zijn best rustig, ze laten elkaar met rust en de kardinaaltetras ook. Ik heb een 125liter bak, 12 plantjes en een drijfplantje.

Denken jullie dat dit kan?

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2015
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Honinggoeramis met Platy's

Bericht door Muppet1987 »

‘Officieel’ zou je inderdaad kunnen zeggen dat platy’s te druk zijn. Maar dat vind ik te kort door de bocht. Elke vis heeft een eigen karakter. Ik denk dat je zelf het beste kan inschatten of het samen gaat of niet. Hou wel rekening met het feit dat vissen wellicht minder gezellig zijn als ze zwanger zijn of jongen hebben. Platy’s krijgen vaak en veel jongen. Een bak vol platy’s zal waarschijnlijk niet gewaardeerd worden.
Ik zou in ieder geval ook meer drijfplantjes adviseren. Goerami’s bouwen daar vaak hun schuimnesten.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Honinggoeramis met Platy's

Bericht door amber98 »

Platys zijn van zichzelf drukke vissen, ze zwemmen continu heen en weer en reageren op alles in de omgeving. Als ze niet druk zijn, klopt er iets niet. Aangezien ze grotendeels in dezelfde water laag zitten, raad ik de combinatie af

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”