Vis bestand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jos1980
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2022 18:16

Vis bestand

Bericht door Jos1980 »

Hallo ik ben Jos ben nieuw hier ik ben inbezit van een aquarium ik heb er nu een paar vissen in zitten zo als hoplosterum megalichis thoracata gevlekte meerval en 2 jonge ancistrus en een groepje van 5 carra fluvatra nu mijn vraag kan ik hier ook een groepje chicliden bij doen of is dat is dat niet verstandig hoor he graag van jullie

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vis bestand

Bericht door amber98 »

Hoe groot is het aquarium? Welke cichliden zou je willen toevoegen?

De garra fluvatra is eigenlijk een hillstreamers vis, die wil extreem veel stroming hebben dus matcht eigenlijk al met geen enkele cichlide (en ook niet helemaal met de ancistrus en kwikwi) hillstream is meestal 10x per uur het aantal liters van de bak rond.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jos1980
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2022 18:16

Re: Vis bestand

Bericht door Jos1980 »

Mijn bak is 150 lang
Maar welke vissen zouden jullie mij aanbevelen om er bij te doen mis een beetje kleur er bij en dacht een chicliden hebben mooie kleuren

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jos1980
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2022 18:16

Re: Vis bestand

Bericht door Jos1980 »

Wat zou ik bij in kunnen doen voor de kleur mij leuk wel leuk wat cichliden hebben mooie kleuren heb niet heel veel stroming in het aquarium

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vis bestand

Bericht door amber98 »

Voor de garra fluvatra heb je wel echt flink veel stroming nodig.. wellicht een optie om voor die een andere huisje te zoeken?

Cichliden hebben veel kleuren, maar kunnen ook flinke pittige dieren zijn. Daar moet je wel rekening mee houden… er zijn heel wat verschillende soorten, om je te kunnen helpen hebben we toch meer info nodig, zoals foto’s van je bak (inrichting) en wat je graag wil

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2015
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Vis bestand

Bericht door Muppet1987 »

Ik ga zelf, als m’n inrichting vernieuwd is, voor een koppeltje Apistogramma Borelli. Maar wat Amber ook zegt: wat meer info en foto’s vinden we sowieso leuk!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jos1980
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2022 18:16

Re: Vis bestand

Bericht door Jos1980 »

Oke ga ik de Garra fluvatra te koop zetten maar mijn bak is 150x60x60 heb er led verlichting in met rotsen waar de vissen kunnen schuilen en met wat kunst planten maar welke vissen zijn leuk om bij mijn andere vissen toe te voegen voor een beetje kleur

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vis bestand

Bericht door amber98 »

Nogmaals, er bestaan heel veel vissen. We kunnen niet in de wilde weg iets roepen voordat we op z’n minst in een richting kunnen denken. Het meest rustige is een school tetra’s, bijv kardinaaltetra. Wil je per se cichliden of enkel kleurrijke vissen? Wil je scholen vissen of een koppel ? Wil je meerdere soorten same zetten I of liefst 1 soort

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”