visbestand juwel rio 125

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jasper
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:04

visbestand juwel rio 125

Bericht door Jasper »

hallo allemaal,

Na een aantal jaren heb ik weer een aquarium opgestart. Deze moet nog een week of 2 indraaien en dan kan het vis erin.
Nu ben ik al aan het uitzoeken wat voor vissen ik wil. Ik begreep dat je niet te veel soorten moet willen, daarom zat ik te denken aan het volgende:
- Rasbora Galaxy
- Otocinclus
- Corydora Habrosus
- (Koppeltje Dario Dario twijfel ik nog over ivm lastige eters?)

Zou dit een goede bezetting zijn voor het aquarium? Het is een dicht beplant aquarium met een fijne zandbodem.
Hoe groot zou ik de scholen moeten maken? En zit de bak met deze bezetting goed vol of blijft de bovenlaag zo nog een beetje leeg?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door amber98 »

Als je voor een rio 125 kiest voor zo’n kleine vissen, zal je grote scholen moeten maken om ze te gaan zien. In principe niks mis mee maar sommige plekken vragen zich inmiddels 6 euro per rasboras galaxy. Op een rio 125 denk ik dat je misschien wel tot 4@ stuks kan gaan, dus dat word een flinke prijs. Hetzelfde als de otocinclus die als groep gehouden moet worden en de corydoras habrosus waarvan je best een flinke groep kan nemen. Je hebt niet de goedkoopste vissen uit gezocht, maar ja het kan wel bij elkaar ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jasper
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:04

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door Jasper »

Bedankt voor je reactie! Ik heb bewust voor kleine vissen gekozen in een grote bak. Ik vind het een stuk mooier ogen als de vissen alle ruimte hebben om lekker hun gang te gaan. Wat betreft de prijs heb ik geluk, een kennis van me heeft een dierenwinkel en zodoende kan ik er ''goedkoop'' aankomen. Maar het blijft inderdaad een hoop geld haha
Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld 20 galaxies, 15 habrosus, 10 oto's en dan nog een andere soort erbij te nemen? (bijvoorbeeld Emerald rasbora of boraras briggitae?) Of kan ik dan beter de groep galaxies/habrosus uitbreiden?
Ik lees ook overal dat de kweek van de galaxies relatief eenvoudig is, dit lijkt me ook erg leuk om te proberen, maar dat is een idee voor later.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door amber98 »

In principe kan het gewoon.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jasper
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:04

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door Jasper »

Bedoel je hiermee een soort erbij doen, de scholen groter maken of het zo laten?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door amber98 »

De vissen die je opnoemt kunnen gewoon bij elkaar en je hebt de ruimte om grote scholen te maken, ondanks dat je ze combineert, dus het ligt eraan wat je zelf wil en mooi vind

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jasper
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:04

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door Jasper »

Oohw op die manier. Dus 20 galaxies, 15 habrosus, 10 oto's en 20 boraras zou prima moeten passen in dit aquarium?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door amber98 »

Met gemak zelfs denk ik

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jasper
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:04

Re: visbestand juwel rio 125

Bericht door Jasper »

Oke super bedankt! Ga ik dat doen.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”