Superfish 50 advies

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
daveske
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2021 19:41

Superfish 50 advies

Bericht door daveske »

Hi allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een Superfish Start 50 gekocht die momenteel aan het indraaien is. Specs van de bak:
Aquarium met deksel 48 x 28 x 42 cm – 45 liter
Aqua-Flow 100 binnenfilter
Ledverlichting (12 Volt, 5 Watt)
Thermometer
Eco Heater – (100 Watt)

Er zit een voedingsbodem in, zand, wat stenen en 6 planten (plus een paar slakken via de plantjes).
Ik ga er nog een klein drijfplantje aan toevoegen.

De speciaalzaak waar ik de bak heb gekocht geeft aan dat ik prima dit bestand zou kunnen toevoegen:

1 koppel Honinggoerami's
Klein schooltje Neon Tetra's
Klein schootlje Corydoras Habrosus

Nu kom in na wat Googlen toch wat tegenstrijdige berichten tegen over hoeveel ruimte de vissen nodig hebben.
Vandaar dat ik hier graag wil dubbelchecken wat jullie mening/ervaring is.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Superfish 50 advies

Bericht door amber98 »

Neon tetra en honinggouramis kun je het beste vanaf 60cm pas houden. De corydoras habrosus kan wel. Je kan daar dan 1 betta bij zetten OF een schooltje microrasboras. Zoals de brigittae

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
daveske
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2021 19:41

Re: Superfish 50 advies

Bericht door daveske »

Ja daar was ik al bang voor. Jammer ik vond het idee van de 3 lagen erg leuk maar wil geen vissen in een te kleine bak.

Een Betta vind ik ook heel mooi maar ook lastig. Ik last dat je eigenlijk nooit van tevoren kan weten of ze andere bewoners accepteren. Als de Betta agressief word zit ik/de Corys met een probleem :)

Is er wellicht nog een andere optie qua "Centerpiece" vis?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Superfish 50 advies

Bericht door amber98 »

Bettas vallen vaak echt reuze mee, zolang je ze maar geeft wat ze nodig hebben (enigszins rustige medebewoners, schuilplekken, drijfplanten, rustige stroming. De vis is van nature niet agressief, maar reageert wel pittig als er geen rekening wordt gehouden met wat hij nodig heeft

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
daveske
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2021 19:41

Re: Superfish 50 advies

Bericht door daveske »

Heb een paar dagen geleden dankzij jullie info een mooie Betta man toegevoegd en die heeft het volgens mij al prima naar zijn zin.

Afbeelding

Zou het slim zijn om er bijv. 10 vuurgarnalen bij te zetten?
Los van dat ik garnalen tof vind wil Ik op deze manier ook de agressie van mijn Betta testen. Mocht het niet werken heeft mijn Betta een dure snack.

Mocht het wel werken, betekent het dan dat Corydoras waarschijnlijk ook zou werken?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Superfish 50 advies

Bericht door amber98 »

Normaal gesproken zijn corydoras geen probleem. Garnalen kunnen inderdaad als snack eindigen ookal vinden de meeste bettas het te lastig

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”