Garra rufa's

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Hoi allemaal,

Iets van een maand geleden was mn aquarium klaar voor gebruik en kon ik eindelijk nieuwe vissen gaan kopen. Ik had een grotere bak gekocht omdat ik me realiseerde dat mn 35L gewoon veel te klein is voor mn vissen en dus wilde ik het dit keer goed doen. Ondanks dat ik vast besloten was om alleen de vissen die ik goed had onderzocht te kopen, kwam ik op de een of andere manier thuis met 5 Garra Rufa's. Het zijn ontzettend leuke beestjes, maar als snel had ik het idee dat ze aan het groeien waren. Ik heb toen wat onderzoek gedaan op internet en kwam er al snel achter dat de vissenzaak me, tot grote frustratie, vissen heeft aangesmeerd die niet in een bak van 125 L (80 cm) horen. Zijn jullie het daar ook mee eens?

Zo ja, wat moet ik nu doen? Ik wil ze niet terug brengen, want ik ben bang dat ze dan weer in een te klein aquarium komen. Ik heb ook al gekeken bij de vissenopvang in delft, maar dat ligt helaas te ver weg voor mij en het kost te veel om ze hierheen te laten komen.

Groetjes, Roanne

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Garra rufa's

Bericht door Muppet1987 »

Ik heb eens even gegoogled: https://www.aquainfo.nl/artikel/garra-rufa-doktersvis/
Zo’n beest kan max 9 cm worden en houdt van veel stroming in de bak...hoe hebben ze je dat in vredesnaam geadviseerd....🤷🏼‍♀️ Ik zou ze wel terugbrengen én je geld terugvragen. Kan je ze meteen uitleggen hoe ze wèl gehouden moeten worden...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Precies... ik ben er nog steeds kwaad over, want het zijn ontzettend leuk dieren, maar ze passen totaal niet in mijn aquarium. En ik heb die mensen toch echt duidelijk uitgelegd hoe mijn bak er uit ziet en hoe groot hij is.

Ik ben alleen helaas iemand die niet zo snel tegen de "professional" in durft te gaan, dus terug brengen vind ik best lastig. Maar als er geen andere oplossing komt, zal het toch moeten.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Garra rufa's

Bericht door Muppet1987 »

Als je dat lastig vindt, wat ik goed snap, zou je ze ook eerst een mail kunnen sturen, met als ‘excuus’ dat je de vissen niet voor niks wil uitvangen. Man, ik vind 5 vissen van 10 cm in mijn meterbak al teveel!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Dat is inderdaad wel een goed idee. Ga ik doen. Bedankt!

Ik zag zojuist trouwens dat die winkel ook een vis spa set verkoopt waar je de Garra Rufa's in kan doen. Die is nog veel kleiner dan mijn bak. Dus waarschijnlijk denken ze daarom dat de vissen het in een aquarium van 125 L prima hebben...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Even een update, ik ben niet eens zo ver gekomen dat ik een mail heb gestuurd. Ik was namelijk op weg naar hun website toen mijn oog viel op de reviews op google. 4 sterren, best goed dus. Maar toen begon ik te lezen en al snel werd er geschreven over mensen die slecht geadviseerd waren en nu met vissen die slecht tegen kou kunnen in de vijver zaten. Een heel verhaal, maar het eindigde met dat ze ze niet mochten terug (hadden ze een paar dagen geleden gekocht) brengen en de eigenaar bij zijn standpunt bleef. Zo waren er nog een aantal van dit soort reviews.
Ook was de eigenaar verre van aardig tegen de mensen die hem een slechte review gaven.
Ik denk niet dat ik hier een mail aan ga wagen. Als ik dit van te voren had geweten had ik hier nooit wat gekocht...

Zijn er nog andere ideeën over wat ik nu kan doen met mijn Garra Rufa's?

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Garra rufa's

Bericht door Hans »

---
Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht ze terug te nemen :roll:

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Garra rufa's

Bericht door Muppet1987 »

Dat vind ik ook! Als je een bon oid nog hebt. Het is geen maatwerk ofzo!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Garra rufa's

Bericht door amber98 »

Een vis is een product voor de wet, daar zit gewoon garantie op en zeker met verkeerd advies.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Ik heb ze toch maar een mail gestuurd, maar helaas mogen ze niet terug. Het gaat niet door bedrijfrisico ofzo. Dus terug brengen is gewoon geen optie...

Zijn er nog andere opties? Of is de enige optie nu alleen nog ze te koop zetten op marktplaats en dan maar hopen dat ze op een goede plek terecht komen?

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Garra rufa's

Bericht door Hans »

RFrerejean schreef: 05 dec 2020 19:29 Ik heb ze toch maar een mail gestuurd, maar helaas mogen ze niet terug. Het gaat niet door bedrijfrisico ofzo. Dus terug brengen is gewoon geen optie...

Zijn er nog andere opties? Of is de enige optie nu alleen nog ze te koop zetten op marktplaats en dan maar hopen dat ze op een goede plek terecht komen?

Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, maar ze zijn verplicht

ze terug te nemen.

En anders in een zakje doen en gewoon met veel stennis op de toonbank in

de winkel neerzetten en dan natuurlijk als er ook ander volk bij is en duidelijk

kenbaar maken , wat andere klanten ook horen, wat er aan de hand is :!:

---

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Tja, dat gaat hem ook niet worden. Ik ben helaas behoorlijk verlegen en zal dan ook nooit zoiets durven te doen... en zowiezo ben ik niet zo'n ruziezoeker. Dus als ik ruzie kan vermijden doe ik dat maar al te graag.

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Garra rufa's

Bericht door Hans »

RFrerejean schreef: 05 dec 2020 21:04 Tja, dat gaat hem ook niet worden. Ik ben helaas behoorlijk verlegen en zal dan ook nooit zoiets durven te doen... en zowiezo ben ik niet zo'n ruziezoeker. Dus als ik ruzie kan vermijden doe ik dat maar al te graag.

Dat vind ik geen "ruzie - zoeken " maar gewoon op je rechten staan .

Dat is heel iets anders en als niemand dat bij die winkelier doet, kan

hij gewoon verder gaan met deze praktijken :evil:

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Garra rufa's

Bericht door RFrerejean »

Hans schreef: 05 dec 2020 22:02
RFrerejean schreef: 05 dec 2020 21:04 Tja, dat gaat hem ook niet worden. Ik ben helaas behoorlijk verlegen en zal dan ook nooit zoiets durven te doen... en zowiezo ben ik niet zo'n ruziezoeker. Dus als ik ruzie kan vermijden doe ik dat maar al te graag.

Dat vind ik geen "ruzie - zoeken " maar gewoon op je rechten staan .

Dat is heel iets anders en als niemand dat bij die winkelier doet, kan

hij gewoon verder gaan met deze praktijken :evil:

---
Ik ben het zeker met je eens, maar ik ben gewoon niet de juiste persoon om dat te doen...

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Garra rufa's

Bericht door Hans »

RFrerejean schreef: 06 dec 2020 13:38

Ik ben het zeker met je eens, maar ik ben gewoon niet de juiste persoon om dat te doen...

Dat geeft niets hoor.....het is misschien ook wel een "goede" kant van je ;)

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”