Vissen samenstelling

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Daniboo
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2020 23:44

Vissen samenstelling

Bericht door Daniboo »

Goedemorgen!

Ik ben bezig met onderzoek voor mijn eerste aquarium. Nu heb ik een lijstje gemaakt met vissen en vroeg ik mij af of deze samen gaan.
-Corydoras met voorkeur op panda white of venezuela gold 5
-Rasbora galaxy 5
-Tetras cardinal or silvertip 10
-Platy 3
-Pangio kuhlii 4-5
-Betta male 1
De nummers staan om de hoeveelheid vissen.
Zelf kijk ik op dit moment naar de aquaria jewel primo 110, dat is 110L of de jewel rio met 180L
Mocht de lijst goed zijn dan ga ik verder met het kijken naar planten. Zelf wil ik een filterzand bodem gebruiken en vroeg ik mij af of hout nodig is bij deze vissen.

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Daniëlle :vis:

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Vissen samenstelling

Bericht door Tim »

Hallo Daniëlle,
Hoe meer liters hoe beter zou ik zeggen :lol:
De corydora's kun je beter in een groepje van minimaal 8 houden anders voelen ze zich niet fijn/veilig

Dat is overigens ook met de galaxy rasbora daar zou ik minimaal 10 van nemen.

2 school vis soorten is wel druk maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou het bij 1 soort houden een mooi groepje van 20 stuks.

Molly's en een betta gaan niet zo goed samen. Betta's kunnen flink de vinnen tepakken nemen van een molly dus dat zou ik niet aanraden.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Daniboo
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2020 23:44

Re: Vissen samenstelling

Bericht door Daniboo »

Tim schreef: 09 jun 2020 12:36 Hallo Daniëlle,
Hoe meer liters hoe beter zou ik zeggen :lol:
De corydora's kun je beter in een groepje van minimaal 8 houden anders voelen ze zich niet fijn/veilig

Dat is overigens ook met de galaxy rasbora daar zou ik minimaal 10 van nemen.

2 school vis soorten is wel druk maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou het bij 1 soort houden een mooi groepje van 20 stuks.

Molly's en een betta gaan niet zo goed samen. Betta's kunnen flink de vinnen tepakken nemen van een molly dus dat zou ik niet aanraden.
Oke! Dus je raad aan om te kiezen tussen platy visjes en de betta? Overigens snap ik dat wel dat 2 scholen erg druk kan overkomen. 1 grotere school lijkt mij ook leuk. De pangio kuhlii past wel? Wat meer corydoras vind ik geen probleem, vind ze heel erg leuk 😊

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Vissen samenstelling

Bericht door Tim »

Ja ik raad aan om er een te kiezen, er zijn nog andere soorten die je zou kunnen nemen in plaats van mollys of een enkele betta. Bijv. honing goerami harem 1m/2v.

Als je voor een rio 180 neemt kan je makkelijk cory's bij pangio khulii zetten. Ze zijn beide vriendelijke soorten. als je voor een kleiner aquarium kiest zou ik voor 1 soort bodem bewoner kiezen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”