Op zoek naar visbestand voor Superfish 70l 58x45x28

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AnneGest
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2019 19:47

Op zoek naar visbestand voor Superfish 70l 58x45x28

Bericht door AnneGest »

Hallo! :)

Inmiddels ben ik bezig met het indraaien van mijn aquarium. Al enige tijd denk ik na over het bestand wat ik er in wil hebben. Enkele vissen waar ik op dit moment over nadenk zijn:

Corydoras Panda
Honinggoerami
Rasbora neon green
Diamantzalm
Diklipgoerami
Antennebaarsje

Ik ben mij ervan bewust dat niet al deze vissen samen in mijn 70l gaan passen. Iemand tips of ideeën voor leuke samenstellingen? Of andere vissen die in dit aquarium zouden passen? Het liefst zou ik een koppel goerami's als 'hoofdvis' willen en hier mijn bestand omheen bouwen, maar ideeën voor een andere 'hoofdvis' zijn ook welkom!

ps: geen interesse in platy, guppy, zwaarddrager etc (:
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Op zoek naar visbestand voor Superfish 70l 58x45x28

Bericht door amber98 »

Voor de bakmaat vind ik eigenlijk alleen de honinggouramis geschikt. Een koppel kan eventueel wel met een groepje corydoras panda (zo te zien heb je zand in de bak) en daar dan een klein scholenvisjes erbij. Dit scholenvisje moet niet al te klein zijn, dan zien de gouramis ze misschien als voer. De rasboras neon green heb ik nog niet in het echt gezien, dus de grootte daarvan kan ik niet echt beoordelen. Diamantzalm, antennebaarsje en diklipgourami hebben liever grotere bakken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AnneGest
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2019 19:47

Re: Op zoek naar visbestand voor Superfish 70l 58x45x28

Bericht door AnneGest »

bedankt voor je reactie Amber :) Mocht jij (of iemand anders natuurlijk) een tip hebben voor een leuke scholenvis dan hoor ik dat graag!

Gebruikersavatar

Freek
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2019 14:50

Re: Op zoek naar visbestand voor Superfish 70l 58x45x28

Bericht door Freek »

Ik zou voor de honinggoerami gaan en daarbij minmaal 10 corydoras pygmaeus deze zwemmen ook in de middenlaag en als eventueele aanvulling een 15tal vuurgarnalen na 4 weken indraaien
zou ik beginnen met als eerste de vuurgarnalen 15 stuks in 1 keer 2 weken later de corydoras pygmaeus en de week daarop je koppel Honinggoerami zo hebben je vuurgarnalen nog even de tijd omzich voortplanten want je honinggoerami zullen er af en toe wel wat van smullen met genoeg schuilplaatsen zullen zich aardig kunnen handhaven

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”