Superfish panarom 50 bak opstarten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Sieger
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2019 08:01

Superfish panarom 50 bak opstarten

Bericht door Sieger »

Hi,

Na wat jaren zonder bak (had een 2mtr) heb ik van de week eindelijk goedkeuring van de baas thuis (lees mijn vrouw) om een aquarium op te starten (onder het mom van zoonlief vindt het leuk). Helaas stelde mijn vrouw wel wat eisen het mocht namelijk geen grote bak worden en de bak moest ook qua design er leuk uitzien.
Mijn vrouw wees vervolgens een Superfish Panaroma 50 aan.
Inmiddels staat de bak een paar dagen in te draaien (Bodem is zwart klein grind en qua planten heb ik diverse Aziatische planten incl. drijfplantjes).

Nu zit ik al een tijdje te dubben welke Aziatische vissen ik hierin zou willen zetten dacht zelf aan:

2x Kuhli's
10x garnalen (vuurgarnaaltjes)
15x dwerg rasbora's of Espei's
Harem engaals vuurtje(badis badis bengalensis) (1 man 4 vrouwen)
of
Kempvis betta (harem wordt denk ik te veel voor de bak)

Graag zou ik jullie advies/input hebben of bovenstaand bestand hout snijd of dat het toch te veel is voor de omvang van de bak.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Superfish panarom 50 bak opstarten

Bericht door amber98 »

Bij de badis badis worden vaak jonge mannen als vrouw verkocht, let hier dus goed op. (Anders heb je misschien 4 mannen 1 vrouw) de vrouwen zijn namelijk moeilijker te krijgen. Als je kiest voor de betta, kun je het beter bij 1 man houden inderdaad. Harems gaan zelfs vaak fout in grote bakken. Hou er wel rekening mee dat er nogal wat garnaaltjes kunnen verdwijnen ;)

Ik weet niet zeker of de kuhlii gelukkig gaan worden met z'n tweetjes. Ik merk dat ze vaak erg in paniek raken als ze met zo weinig zijn. De bak is naar mijn idee ook wel erg klein voor ze. De bak is namelijk maar 45,5 x 29,5 x 45,5 cm (hierdoor zou ik zelf ook eerder kiezen voor de rasboras)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Sieger
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2019 08:01

Re: Superfish panarom 50 bak opstarten

Bericht door Sieger »

Top dank Amber98 neem je advies mee in onze overweging :).

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”