100 liter aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Noah
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2019 13:44

100 liter aquarium

Bericht door Noah »

Hoi.

Ik heb een aquarium van 80x30x40 en ben op zoek naar een visbestand. Ik wil graag weer iets met antennebaarsen maar ik ben nog op zoek naar iets anders om er bij te doen. Ik heb zelf al een ideetje. Dat is namelijk, 2 antennebaarsen, 4 guppen (M) 10 kardinaal tetras en nog een groepje otocinclus. Kan dit? En zo niet wat moet ik er uit halen??

Gebruikersavatar

Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Re: 100 liter aquarium

Bericht door Martine83 »

De kardinalen wil ik je voor deze maat bak afraden. Zij hebben echt meer zwemruimte nodig.

De guppen zijn al heel drukke zwemmers, dat is voldoende bij de rest.

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: 100 liter aquarium

Bericht door Patrick K. »

Ik zou juist de guppen eruit laten, die hebben liefst wat harder water en alle 3 de andere houden van zacht water.
Je hebt dan ook niet de bevolkingsexplosie van guppen, tientallen jongen die je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.

Mikrogeophagus ramirezi (antennebaars) is bepaald geen makkelijk te houden soort, zeker niet geschikt voor beginners maar je zegt "weer" dus ik neem aan dat je weet waarover je het hebt. Overigens is 80 cm ècht wel het minimum en moet je er zeker geen andere territoriale soorten bij zetten, maar die noem je dan ook niet.

De combinatie met Paracheirodon axelrodi (kardinaaltetra) en Otocinclus sp. is zeker mogelijk.
Ik zou dan gaan voor 16 P. axelrodi en 7 Otocinclus sp., dan is je bestand gelijk compleet.
Met een inrichting met hout en de nodige planten lijkt dit me een fantastisch bestand om naar te kijken!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”