Visbestand 180L

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 180L

Bericht door Tim »

Meeste hout zinkt op gegeven moment. Daarom zie je het ook niet veel. Je zou hem moeten vast maken op een manier. Je wilt niet dat hij op je vissen en planten valt.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Visbestand 180L

Bericht door Erik1974 »

Je hebt waarschijnlijk met Richard gesproken, die l*lt de oren van je kop enweet zo'n beetje alles :P. Bijvissen is wel een goed idee, een klein blijvend scholenvisje maakt de ansorgi minder schuw.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Tim schreef: 18 apr 2019 14:19 Meeste hout zinkt op gegeven moment. Daarom zie je het ook niet veel. Je zou hem moeten vast maken op een manier. Je wilt niet dat hij op je vissen en planten valt.
Ja iets van spiderwood uit elkaar trekken ofso. Dat zinkt het minst snel. Ik ga er is naar kijken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Erik1974 schreef: 18 apr 2019 14:21 Je hebt waarschijnlijk met Richard gesproken, die l*lt de oren van je kop enweet zo'n beetje alles :P. Bijvissen is wel een goed idee, een klein blijvend scholenvisje maakt de ansorgi minder schuw.
Dat zou goed kunnen haha. Hij l*lde wat af xD wel super aardige man. Bijvissen gaat lastig worden. Gezien de Luipaard ze als voer ziet als ze te klein zijn. Ik had eigenlijk de ansorgii al als bijvis voor de Luipaard in gedachte namelijk xD.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 180L

Bericht door Tim »

Dat zijn geen bijvissen die zijn zelf schuw je moet vissen hebben die lekker in het open zwemmen zoals guppies, Molly's, zwaardragers je zou ook ene klein schooltje van 8 Hyphessobrycon columbianus of een andere Hyphessobrycon soort.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Tim schreef: 18 apr 2019 14:35 Dat zijn geen bijvissen die zijn zelf schuw je moet vissen hebben die lekker in het open zwemmen zoals guppies, Molly's, zwaardragers je zou ook ene klein schooltje van 8 Hyphessobrycon columbianus of een andere Hyphessobrycon soort.
Die columbianus ziet er mooi gekleurd uit! Maar bedoel je nu dan die drie of twee samen?

Dus 1x luipaard, 3x ansorgii en 8x colimbianus of zonder die tweede?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 180L

Bericht door Tim »

ik denk dat het wel samen moet kunnen.

Ik zou dan eerst de trio ansorgii inbrengen samen met de 8a10 colimbianus ligt ook een beetje aan het formaat van de vissen waar in je ze kan kopen.

Daarna zou ik pas de luipaard aanschaffen. En als alles goed gaat met de biologische belasting zou een enkele Lnmmr soort ook wel er bij kunnen. Ligt ook aan je filtratie en verversingen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Tim schreef: 18 apr 2019 15:09 ik denk dat het wel samen moet kunnen.

Ik zou dan eerst de trio ansorgii inbrengen samen met de 8a10 colimbianus ligt ook een beetje aan het formaat van de vissen waar in je ze kan kopen.

Daarna zou ik pas de luipaard aanschaffen. En als alles goed gaat met de biologische belasting zou een enkele Lnmmr soort ook wel er bij kunnen. Ligt ook aan je filtratie en verversingen.
Ik ben zoiezo een voorstander van vissen inbrengen in etappes. Kan de bacteriectultuur zich aanpassen zonder Ammonia spikes.

Qua filtratie wil ik wat aanpassen nog maar die is best goed. Zoiezo is alles in je aquarium een filter zolang er maar stroming is! Aan alles hechten bacterien. Maar het filter wat ik heb, de Eheim Experience 350 zit half gevuld met keramische steentjes en half met groffe sponzen en er zit een zakje Seachem Purigen in en een witte filtermat. Dus vanaf het aanzuigpunt gezien gaat het eerst door de groffe filtermatten > keramische steentjes > witte filtermat+purigen > aquarium in.

W.b.t verversingen die doe ik wekelijks en dan zo ongeveer 25%.

Qua filtratie zit dat dus wel snor. Dan zou het wel een max 10cm L-nummer moeten zijn denk ik.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 180L

Bericht door Tim »

L010A is mischien wel iets voor jou. Die zijn ook niet zo vervuilend. kan je er wel meerdere nemen bijv. 3x
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Tim schreef: 18 apr 2019 15:37 L010A is mischien wel iets voor jou. Die zijn ook niet zo vervuilend. kan je er wel meerdere nemen bijv. 3x
Oo die is gaaf zeg! Je hebt wel smaak haha.

Die worden wel max 11cm. Is het dan slim er 3 van te nemen in een meter bak?

Die hebben ze bij utaka ook zie ik. Onder de naam:
Rineloricaria sp. 'Colombia'.!

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 180L

Bericht door Tim »

Dit zijn maar tengere visjes in vergelijking met een L201, daarin passen wel 5 L010A in :lol:
En ze belasten het water niet zo zwaar.

En thnx 8)
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Tim schreef: 18 apr 2019 16:28 Dit zijn maar tengere visjes in vergelijking met een L201, daarin passen wel 5 L010A in :lol:
En ze belasten het water niet zo zwaar.

En thnx 8)
Alsje xD. Ik heb net ook de Luipaard besteld bij @Erik1974 MICHAEL van Utaka.
Ik had hem even geleden aan de telefoon weer een half uur ofsow xD En er werkt daar niemand genaamd Richard haha. Maar hij zei wel dat het klopt dat hij aardig kan l*llen haha.

Hij gaf alleen wel aan dat het wel een klein beetje riskant kan zijn om de L010A te nemen omdat er een mogelijkheid is dat de ogen eruit gegeten worden. Maar het kan wel. Al raadde hij mij wel aan om de Mochokiella paynei te nemen ipv die.

Wat betreft de Ansorgii zei hij dat je er dan beter 5 kunt houden. En hij raadde de Columbiaanse tetra af met de vissen maar raadde me een Afrikaanse soort aan geloof ik.

De Luipaard komt met zown 2cm bij ze binnen als hij ze besteld. Dus voorlopig kan ik een tijd vooruit met hem te laten groeien xD.

Aanstaande zaterdag ga ik naar ze toe om te kijken. Heel gesprek gehad ook over vanalles, waaronder de noodzaak van Co2 en dat dat volgens hem best wel overbodig kan zijn. Als voorbeeld noemde hij de Postogemon helferi die ze daar zonder Co2 houden. Dus ik ben erg benieuwd. Ik ga het meemaken!

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Visbestand 180L

Bericht door Erik1974 »

Ja mij van naam vergist, dacht echt dat het Richard was..... Maar goed dat is wel degene die ik bedoelde, vertrouw maar op hem wat bijvissen betreft. Hij weet het echt wel. 1 van de betere/beste winkels als het om goed advies gaat.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Erik1974 schreef: 18 apr 2019 20:51 Ja mij van naam vergist, dacht echt dat het Richard was..... Maar goed dat is wel degene die ik bedoelde, vertrouw maar op hem wat bijvissen betreft. Hij weet het echt wel. 1 van de betere/beste winkels als het om goed advies gaat.
Ja dat klonk ook zo ja. Ben erg benieuwd geworden naar die store. Mijn LFS begint me steeds meer tegen te staan w.b.t de neiging naar commercie en maar 1 iemand die verstand heeft ervan.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Visbestand 180L

Bericht door ApistoPeter »

Even kijken wat ze daar zeggen maar ik denk dat het als bijvis wel de Phenacogrammus Interruptus zou kunnen worden. Ofwel Kongozalm/Congo Tetra. Wellicht in een groepje van 7 a 8. Enerzijds vind ik info waar ze zeggen minimaal 150L, andere weer een aquarium van 1.40m dus ver boven de 150L enz.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”