Visbestand Juwel Rio 180

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Drachtster
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2019 18:26

Visbestand Juwel Rio 180

Bericht door Drachtster »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bouke, 33 jaar, uit Drachten. Onlangs heb ik samen met mijn vriendin de Juwel Rio 180 LED (afmetingen 101 cm (L) x 41 cm (B) x 50 cm (H), 180 liter) aangeschaft als ons eerste aquarium. Nu zouden wij graag de volgende samenstelling vissen er in willen hebben:

3x Guppy (1 man, 2 vrouw)
10x Neontetra
10x Galaxy Rasbora
5x Vijfstreepbarbeel
2x Antennebaarsje (Zijn deze dominant tegenover de kleinere vissen?)
2x Tandkarpertje
2x Dwergmeerval
2x Otocinclus cocama/zebra
2x Dwergklauwkikker (Kan deze soort in dit aquarium gehouden ondanks de hoogte van het aquarium?)
5x Oranje Dwergkreeft
5x Garnaaltjes
1x Modderkruiper

Graag zouden wij jullie advies/tips over deze samenstelling vissen willen hebben.
Alvast bedankt!

Groet Bouke

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand Juwel Rio 180

Bericht door amber98 »

Welkom op het forum! Aangezien je direct begint met een vraag over het visbestand heb ik even je onderwerp verplaatst. Uiteraard mag je een nieuw onderwerp openen als voorstel ronde ;)

Helaas moet ik je wel teleurstellen.. je wil een heel druk visbestand waar je vissen absoluut niet blij mee zullen zijn. De meeste mensen 1 school of harem voor de bovenlaag, een school voor het midden en dan eventueel een afhankelijk van de andere keuzes een school of koppel/harem op de bodem. Ik zal even je lijstje nalopen:

3x Guppy (1 man, 2 vrouw)
Kan prima voor de bovenlaag, krijgen wel snel en veel jongen, beperken je keuze in andere vissen behoorlijk.
10x Neontetra
Scholenvis, goede mogelijkheid, ikzelf vind ze wat saai van gedrag (de paracheirodon simulans is in mijn ervaring leuker).
10x Galaxy Rasbora
Scholenvis, zou heel mooi zijn in een school van 40 stuks, maar ontzettend prijzig.
5x Vijfstreepbarbeel
Scholenvis, mogelijkheid maar helaas alweer een school die dus met meer gehouden moet worden.
2x Antennebaarsje (Zijn deze dominant tegenover de kleinere vissen?)
Ik wil ze je afraden, de dieren die momenteel verhandeld worden zijn erg zwak en hebben veel moeite met leidingwater, als beginner zul je waarschijnlijk al snel zieke of dode vissen tegenkomen, dat wil je uiteraard niet.
2x Tandkarpertje
Welke soort bedoel je precies?
2x Dwergmeerval
Welke soort bedoel je precies?
2x Otocinclus cocama/zebra
Deze zul je niet snel tegenkomen in een winkel en doordat het wildvang is, zal deze ook niet goedkoop zijn.
2x Dwergklauwkikker (Kan deze soort in dit aquarium gehouden ondanks de hoogte van het aquarium?)
Ik vind de hoogte iets teveel
5x Oranje Dwergkreeft
Kreeften gaan niet samen met vissen, vrijwel altijd pakken ze af en toe een vis of knippen voor de lol in de vinnen.
5x Garnaaltjes
Ik denk dat je kleine garnalen bedoeld zoals de vuurgarnaal? Voor veel vissen is dit levend voer, let daar dus goed op.
1x Modderkruiper
Ik denk dat je de pangio kuhlii bedoeld, dit zijn groepsdieren.

Wat vind je hiervan als voorbeeld om mee te denken?
3x gup (1m 2v) OF koppel/harem knorgourami OF koppel/harem honinggourami

25x paracheirodon innesi OF 25x paracheirodon simulans OF 40x rasboras Galaxy

8x pangio kuhlii OF 10/15x corydoras Panda (beide soorten vereisen een zandbodem, het liefs 0.4-0.8mm)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”