Verschillende soorten labyrintvissen in aquarium?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
LukasVP
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2018 17:54

Verschillende soorten labyrintvissen in aquarium?

Bericht door LukasVP »

Hoi,

Ik ben een bak van 1 meter aan het inrichtten als Sumatra blackwater biotoop aquarium.

Ik vond de sphaerichthys osphromenoides heel mooi en het idee was om daar een beetje een bestand om heen te maken.

Het bestand wat ik had bedacht was:

-groep sphaerichthys osphromenoides.

-groep pangio kuhlii.

-clea helena.

-school trigonostigma heteromorpha/hengeli.

Nu vind ik de trichopsis vittata ook een heel mooi en interessant visje maar ik ben bang dat die niet goed samengaat met de chocolade gourami. Heeft iemand hier ervaring meer of misschien met het houden van meerdere soorten labyrintvissen?

Daarnaast dacht ik er misschien ook aan om een schooltje brevibora dorsiocellata er bij te plaatsen maar ik weet niet zeker of het niet mooier is om het gewoon bij één scholenvis te houden.

Gr, Lukas

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Verschillende soorten labyrintvissen in aquarium?

Bericht door Linda »

Chocolade goeramis wil ik ook ooit nog gaan houden (Ik heb nu een koppel diamantgoeramis in mijn meter)

Prachtig zijn ze.
Ze zijn niet makkelijk en doen het het beste in een speciaal aquarium. Ik zou ze niet combineren met andere goeramis. Je kunt ze in een mooie groep houden in jouw meter. Hoe groot een de verhouding man/vrouw moet je even opzoeken.

Ik ga je zeker volgen! Chocos zijn geweldige vissen!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
LukasVP
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2018 17:54

Re: Verschillende soorten labyrintvissen in aquarium?

Bericht door LukasVP »

Ja ik heb al besloten om de gourami's niet te combineren vooral omdat de chocolade gourami gevoelig is.

Ik denk dat een groep van 10/12 wel goed zal zijn.

Bedankt voor je reactie.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”