Slakkenhuis cichliden Lamprologus Multifasciatus

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bolland
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2018 19:55
Locatie: Groningen

Slakkenhuis cichliden Lamprologus Multifasciatus

Bericht door Bolland »

Hallo,

Misschien vraag ik naar de de bekende weg. Maar de volgende vraag.

Ik vind de slakkenhuis cichlide een zeer interessant visje. Maar ik denk niet dat deze gaat in mijn Vision 450 bak. Ik heb er roodstaart zalmpjes, platys, corydoras, danios, helenas en vuur/rili garnalen in. De garnalen populatie word wel groter met deze vissen. Blijft dit ook zo met de multi cichliden erbij? Dit zijn toch rovertjes.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Slakkenhuis cichliden Lamprologus Multifasciatus

Bericht door Linda »

Multi's zijn tanganyika cichliden en hebben dus harder water nodig dan jouw huidige vissen.

Ze hebben ook slakkenhuizen nodig om in te schuilen en voort te planten. Deze huisjes maken je water ook harder, maar of de andere vissen daar zo blij mee zijn....

Ik heb ze gehad maar niet met garnalen samen. Het zijn cichliden dus ze zullen ze sowieso wel lusten 😉

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Slakkenhuis cichliden Lamprologus Multifasciatus

Bericht door amber98 »

De combinatie met de andere vissen en vermoedelijk de bakinrichting zal niet goed combineren met deze soort. Normaal gesproken zitten in deze bakken enkel zand met wat stenen en veel slakkenhuisjes. Planten zie je niet zo veel, meestal omdat het water daar te hard voor is en ze ook nog wel eens een hapje ervan lusten. Er zal actief gejaagd worden op de garnalen.

De meeste vissen die je hebt willen erg zacht en zuur water, tanganyika is vrijwel het tegenovergestelde. ;) beter een speciaalaquarium daarvoor opstarten als je ze graag wil

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”