Juwel rio 240 aquarium

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Mijn Xiphophorus maculatus en ramirezi's zijn omgewisseld van aquarium. De maculatus wil ik eigenlijk wegdoen en dan opzoek naar een andere blikvanger. Ik zat zelf te denken aan Anomalochromis thomasi, Apistogramma borellii of Apistogramma Agassizi fire red. Welke zou goed samen gaan met mijn bestand? Andere suggesties zijn ook welkom.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Het zijn geen dag er wat je hebt zwemmen, welke soort het wel is kan ik niet precies zeggen vanuit het filmpje. Hier heb ik goede ervaring met anomalochromis Thomasi en corydoras, echt is deze cichlide momenteel niet te bestellen bij leveranciers, een winkel moet ze dus al een tijd op voorraad hebben. Ik ben ervoor naast België gegaan. Geslacht is moeilijk te bepalen, ik heb gelukkig een man en vrouw die ook nog een koppel zijn.

Gebruikersavatar

Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Aaron »

Afbeelding

Weet je toevallig de naam van deze plant?

Vind hem super mooi en zou hem zelf graag zetten :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

amber98 schreef: 09 jun 2018 10:28 Het zijn geen dag er wat je hebt zwemmen, welke soort het wel is kan ik niet precies zeggen vanuit het filmpje. Hier heb ik goede ervaring met anomalochromis Thomasi en corydoras, echt is deze cichlide momenteel niet te bestellen bij leveranciers, een winkel moet ze dus al een tijd op voorraad hebben. Ik ben ervoor naast België gegaan. Geslacht is moeilijk te bepalen, ik heb gelukkig een man en vrouw die ook nog een koppel zijn.
Ik snap niet wat je in je eerste bedoeld.

Een winkel in de buurt van mij heeft altijd Anomalochromis thomasi op voorraad dus daar kan ik wel aan komen. Dan ga ik die halen zodra ik mijn Xiphophorus maculatus weg kan doen.
Aaron schreef: 09 jun 2018 10:31 Afbeelding

Weet je toevallig de naam van deze plant?

Vind hem super mooi en zou hem zelf graag zetten :)
Dat is als het goed is echinodorus bleheri maar dat weet ik niet zeker. Het zijn trouwens wel 4 planten dus het niet 1 grote.

Gebruikersavatar

Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Aaron »

Oke top, hartelijk dank! :)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Ik bedoelde dat het geen eques* zijn wat je hebt zwemmen, autocorrect verbeterde het woord weer eens. De borelli zou overigens van wat ik lees ook moeten kunnen. Probeer bij a. Thomasi volwassen dieren te kopen, anders is geslachtsbepaling bijna onmogelijk. Bij volwassen dieren blijft het dus nog steeds moeilijk, mannen hebben een iets puntigere rugvin dan vrouwen. De verkoper waar ik ze gekocht heb vertelde me dat hij de geslachten niet met zekerheid kon vertellen, dus dat ik ze zelf moest uitzoeken met het risico dat het geen man en vrouw waren.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

amber98 schreef: 09 jun 2018 12:07 Ik bedoelde dat het geen eques* zijn wat je hebt zwemmen, autocorrect verbeterde het woord weer eens. De borelli zou overigens van wat ik lees ook moeten kunnen. Probeer bij a. Thomasi volwassen dieren te kopen, anders is geslachtsbepaling bijna onmogelijk. Bij volwassen dieren blijft het dus nog steeds moeilijk, mannen hebben een iets puntigere rugvin dan vrouwen. De verkoper waar ik ze gekocht heb vertelde me dat hij de geslachten niet met zekerheid kon vertellen, dus dat ik ze zelf moest uitzoeken met het risico dat het geen man en vrouw waren.
Oh dat ja. Het zijn wel echt eques maar ze zijn vreemd gekleurd. We (verkoper en ik) zijn druk bezig om een gepaste oplossing te vinden. Ik denk alsnog voor de a. Thomasi te gaan. Is het anders ook mogelijk om een jong groepje te halen en als er een koppel ontstaat de rest weg te doen?
Laatst gewijzigd door teunvdvlugt op 09 jun 2018 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Ja je kan zeker beginnen met een groep en daarna de rest wegdoen ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Ik ben toch van gedachte gewisseld over mijn visbestand. Momenteel is dit mijn bestand:
-17x trigonostigma hetermorpha
-2x Pangio kuhlii
-5x nerite slak
-10x Corydoras eques
-4x Otocinclus affinis
-8x Poecilia reticulata
-2x Xiphophorus maculatus (gaan zsm weg)

Nu zoek ik een koppelvormende vissoort (of een harem) maar ik heb geen idee wat. Liever heb ik geen dwergcichliden. Hebben jullie tips?

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door tobyderks »

Goerami's?
Kuhlii's kun je beter met meer houden, minimaal 6.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Linda »

Twee kuhlii's is wel weinig inderdaad.

Als je een koppelvormende vis wilt wat geen cichlide is kom je automatisch uit op goeramis volgens mij 🤔

Als je een harem wilt kunnen pauwooggrondels ook.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

tobyderks schreef: 23 jun 2018 15:25 Goerami's?
Kuhlii's kun je beter met meer houden, minimaal 6.
De kuhlii's waren oorspronkelijk met 5 maar de rest is overleden. Ik ben aan het twijfelen wat ik er mee moet doen. Als het erbij past dan doe ik er graag meer in.
Linda schreef: 23 jun 2018 15:38 Twee kuhlii's is wel weinig inderdaad.

Als je een koppelvormende vis wilt wat geen cichlide is kom je automatisch uit op goeramis volgens mij 🤔

Als je een harem wilt kunnen pauwooggrondels ook.
Ik had zelf ook al naar pauwooggrondels gekeken. Gaan deze goed samen met corydorassen? Goerami's lijken me ook een leuke optie.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Linda »

Ja hoor pauwogen gaan prima met corydoras 😊

Je hebt heel veel verschillende goerami soorten. Ik zou alleen niet gaan voor de dwerggoerami ivm het iridovirus...

Honing en knorgoerami's komen op het forum al regelmatig voorbij 😁

Blauwe spat/Cosby's/marmergoerami's (t. Trichopterus) zijn ook leuk maar kunnen best agressief zijn.

Chocolade goeramis zijn waanzinnig mooi maar best lastig te houden.

De t. Labiosa is heel leuk, vriendelijk en wordt niet al te groot (niet te verwarren met de fasciata, ze lijken erg op elkaar maar die zijn agressiever)

En mijn favoriet de diamantgoeramis. Sterk, vriendelijk en prachtig😊

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Passen pauwooggrondels en diamantgoerami's beiden in mijn aquarium?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Linda »

Ja, dat zou geen probleem moeten zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”